Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

uppdrag stämma sjukhus

Publicerad 2016-01-28 20:50:35 i


Ska göra en lång historia kort.  Minnas pappa avled i överdos för några månader sedan.  Han va en fd blandmissbrukare och det står upprepade gånger i hans journaler. Hade även hjärtproblem, psykoser, epilepsi, adhd, nedsatt leverfunktion pga hepatit, svår smärta  o sömnproblem. Han medicinerade för allt detta. Det står KLART OCH TYDLIGT i FASS att man absolut inte får ge fentanyl till någon som har dessa besvär. 
Det står också att om man äter andra opioder (morfin preparat) så SKA dessa sättas ut när man får detta fentanyl plåster. Ändå får han behålla dessa. 3 olika sorter! 
ALLA övriga mediciner måste han hämta på vc var 3e dag eftersom han inte kan tillhandahålla alla mediciner själv pga sitt missbruk. 
Nu till det värsta. 
Johnny får alltså 35 fentanyl plåster utskrivna inom 1 månad. Snabb huvudräkning på det så ska dessa plåster räcka i 105 dagar. Johnny fick själv ha hand om dessa plåster som är värre än heroin o har alltså gjort av med dessa på 1 mån!!! Vi har hittat alla plåster i lgh använda alltså har han inte sålt dem. 
Johnny hade precis kommit till rätta med sitt liv och de sätter honom i ett nytt missbruk! En ny drog. En drog han inte kan hantera. 
Obduktionen påvisar att Johnny dog av fentanyl överdos! 

Så nu ska jag försöka att skriva ihop en anmälan till LÖF o kräva ersättning till Minna för att de hade ihjäl hennes pappa ! 
Så detta tar mycket tid just nu o jag hoppas att det är värt det i slutändan. Hoppas att Minna kan få ett plåster på såren för detta. 
Så e ni duktiga på att samanställa en anmälan tillsammans med mig så är ni välkomna hit. 😊 


Så håll nu tummarna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela