Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

huvudvärk

Publicerad 2016-01-19 07:33:11 i

Det va ju ganska längesen nu jag behövde vakna med huvudvärk... Men idag va en sån dag. 

Jobbade ju som vanligt igår. Till 16.00 När jag parkerade bilen på dagis så gick brandlarmet. Så där stod alla barnen o frös på trappan när jag kom fram. Ja vad ska man göra. Det va ju ingen övning så det gällde ju att skynda ut. Wilde stod o höll för ören i en hörna o va jätte rädd. Fick fatt I honom o berättade att nu när det tjuter så kan det va så att det brinner o då kommer brandbilar. 
Å precis då så hör vi syrenerna. Brandbilen kom. Wildes idoler. Lyckan va total när de dessutom hälsade på honom. Mina kompisar o deras brandbil - sa Wilde. 
Så det slutade lyckligt. Dagis brann inte. Falskt alarm. Å Wilde fick träffa sina idoler. 

Fixat lite små grejs med bilen. Tack Richard för hjälpen. Besiktning på onsdag. Imorgon alltså. Håll tummarna!  

Idag ska det jobbas kväll. Men innan dess vika lite tvätt o damsuga. Gärna lite pulkaåkning oxå om vi hinner med det. 
Nu ska jag skicka ut lite Kalas inbjudningar.  
Ha en bra dag! 😄 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela