Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Ny tillskottet

Publicerad 2015-11-27 07:27:04 i

Är så nöjd med min nya advensljusstake som jag köpte på Eko igår för 69:- Dekorera med mossa o lite små figurer som jag köpte för en 10 st oxå på Eko. 

Vill be er som läser att trycka på det lilla hjärtat längst ner på inlägget så det blir rött så jag ser att ni läser mina inlägg mycket lättare. 
Tack snälla ❤

Idag tänkte jag köra med lite pantburkar som tar upp hela min klädkammare och sen e det lite sortering av annat slag.  Sista lediga dagen nu sen kör vi helgjobb. 
Nästa helg jobbar jag extra på lördagen. Å har sagt att jag kan jobba extra den 25, 26 o 27 om det behövs. Bara jag är ledig julafton så är jag nöjd. Det är ju bra ob-tillägg och pengar behövs ju alltid så här särskilt efter kalas o jul o ullared o bilreperationer. 😥

Har en liten fråga till er föräldrar. Ja ni andra kan ju givetvis oxå svara med era synpunkter om ni vill. 😊
När slutade era barn dricka välling? Och när är det inte ok att dricka välling längre? 
Nappen börjar han bli för stor för nu men hur är det med välling? 
Han är lång och smal. Väger 14.6 kg och har strl 98/104 i kläder så skulle tippa på 98 cm lång. 
Jag tycker att det han behöver den extra näringen som vällingen ger. När vi är lediga så brukar vi hoppa över vällingen och äta frukost direkt istället men innan dagis kl 6 på morgonen får han en flaska. Sen äter de frukost kl 8 där. 
Sen får han varje kväll innan nattning oxå för att komma till ro o mysa med lite varmt i magen.  Å han han slarvat med middagen under dagen så får han ju i sig lite innan han somnar iaf. 
Så vad säger ni?  
Hur gör ni? 

Nu ska jag ha en kopp kaffe till...... ☕
God morgon på er allihop. 🌷

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-11-27 20:39:13

Selma äter välling morgon och kväll. Vi kommer fortsätta ge henne det till hon själv bestämmer sig för att sluta(majsvälling).
Jacob fick välling så länge han ville men strax efter 3år ville han inte ha längre så sen var det slut på det.
Tycker det är bra så länge dom har vällingen då matkladd är vardag hemma hos oss så vet man iaf att dom fått lite i sig.

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-11-27 20:39:54

Selma äter välling morgon och kväll. Vi kommer fortsätta ge henne det till hon själv bestämmer sig för att sluta(majsvälling).
Jacob fick välling så länge han ville men strax efter 3år ville han inte ha längre så sen var det slut på det.
Tycker det är bra så länge dom har vällingen då matkladd är vardag hemma hos oss så vet man iaf att dom fått lite i sig.

Svar: Ja Minna åt till hon va 5 år. Men det var många åsikter om det. men jag tyckte det va bra eftersom vi åkte hemifrån kl 6 på morgonen o det inte är frukost på dagis förren 8 o något bör man ju ha i magen från 5 på morgonen. Å välling är näringsrikt och varmt o gott att börja o avsluta dagen med. 😄
En dag med mig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela