Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

mycket som händer ibland

Publicerad 2015-01-30 08:15:53 i

Jo det kan man säga. 
Itisdags vajag lite stressad. Minna har ju träning så måste skynda mig hem för att laga mat.  
Så efter lite trotsade av Wilde vid hämtningen på dagis hade andan i halsen och för att slippa Höra hans pip o gnäll så fick han hålla bilnycklarna.  
Jag sätter han ibilen och stänger dörren o skyndar runt för ATT köra hem. Då hör jag hur Wilde trycker på knappen o bilen är LÅST!  
Å i bilen sitter Wilde.  Känner paniken. Hur fan ska jag få ut ungen?! 
Står o försöker förklara för honom att han måste trycka på knappen igen men han trycker bara  på låsknappen.  Inte lätt för en 2 åring att förstå.
Kommer på att jag har en extra nyckel i skåpet hemma men den inte är ihop monterad.  Tänkte att den fungerar kanske ändå.
Springer hem hämtar nycklen och försöker sätta ihop den. Skakar för mycket så det går inte. Försöker att öppna ändå med den metalldelar som sitter på nyckeln.  Alltså själva nyckeln utan skaft. Men nyckeln bara snurrar runt i hålet liksom.  Tänkte att nu går snart dörren i baklås.  
Ringer Patrik som fick springa hit. Han lyckades montera ihop den o få ut Wilde. I 45 min satt han där inne. 
Ja han klagade inte.  Hade en snäll dagisfröken som stod o underhöll honom med Youtube ♡ 

Så Notis tog my self: Låt Wilde aldrig hålla i bilnycklarna igen! ! 

I onsdags besiktigade jag bilen o den gick igenom! Det trodde jag aldrig.  Så glad jag blev!  
Äntligen lite medvind! :-)

I dag är det fredag och jag är ledig.  Ska snart ta tag i det ångestladdade momentet med att betala räkningarna.  Har mängder denna månaden som jag i vanliga fall inte brukar ha.  Bilskatt, medlemsavgifter till Minna, hennes försäkring osv.  Suck. 
Plus att jag har Wilde som fyller år om 2 veckor och då ska han ha kalas. 
Tänkte om man vann på lotto!  :-) Visserligen måste man ju spela först kanske för att ha en chans.  ;-) 

Nä städa lite Tata i räkningarna och sen får vi se om det blir ÖB. 
Minna ska till badet med Ida-Therese o sen ska de sova över här. 

Ha en bra dag! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela