Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Egentid

Publicerad 2015-01-31 21:36:56 i

Egentid? 
Finns det?
Som ensamstående med 2 barn finns ingene egentid. När den lille har somnat kl 19 så ska den stora snart tonårsdottern ha sitt. 
Då är det läxor och sånt som gäller.  
Folk verkar tro att det är så mycket lättare när man har 10 år emellan sina barn.  Å visst är Minna underbar med sin lillebror och hjälper mig mycket. Men det är ju oxå så som folk verkar glömma att hon ska sjussas på träningar och matcher och hit o dit till kompisar. Det Hör ju hennes tid till. Å jag unnar henne varenda minut. 
Det som retar mig är folk som gnäller på attde inte har egentid men har hur mycket egentid som hhelst när barnen/barnet sover. Å dessutom har de en massa som gärna ställer upp som barnvakt.  

Vad förväntade ni er när ni skaffade barn? Att de skulle ta hand om sig själva?  
Ta till vara på den lilla stunden. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela