Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Klumpiduns ♥

Publicerad 2015-02-18 20:48:55 i

Idag ringde de från dagis vid 8.30 o sa att Wilde hade slagit läppen så det hade blött ganska mycket men att de fått stopp på blödningen och att han lekte som vanligt. Så jag tillsammans med dagis och ssk på jobb gjorde bedömningen att de skulle höra av sig om han blev dålig på något sätt.  Men de ringde inte och jag har inte märkt mycket mer än att han har fläskläpp. 

Just nu är han inne i en fnitter period.  Skrattar åt allt. :-) Underbart.  
Ikväll när jag skulle natta honom så frågade jag efter en puss. -Nej svarade han och frågade efter Minna.  Minna är inte hemma svarade jag. 
-skolan?
Nej hon är inte i skolan. Hon har  ju åkt till faster Ehjja. 
-fatter Ehjja.  
-fatter memi? 
Faster Emelie är ju hemma hos Rikki. 
-Jaaaaaaa Rikki! 
-Minna? 
-bussen. 
Ja hon åkte med bussen ju. 
-mm.... vinka
Ja vi vinkande på henne vid bussen.  :-) 
Hejdå Minna. 
- pappa? 
-pappa är ju hemma. 
-Mm hejdå pappa.  
Kan jag få en puss nu?
-neeeeeej ont mummen (munnen) 
Ok
Natti Natti Wilde
-Natt mamma

Stora killen!  ♡ Tänk att du kan återberätta och att du faktiskt kommer ihåg och minns händelser från dagen. 

Minna har åkt till sin faster. Bättre hon är där så jag kan jobba utan att oroa mig för henne. Visserligen feberfri nu men hosta o förkyld.  Hade nog klarat sig hemma men nu kan hon ju passa på att mysa riktigt med sin faster. :-) 

Nu ska jag äta lite kvällsmål.  Mata ödlan.  Å sen blir det sängen. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-18 22:12:33

Duktig du är Wilde. Stora killen 💝

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela