Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

så stolt

Publicerad 2015-08-08 08:32:43 i

Jag är så stolt över min son 2,5 år som en dag för 8 v sen bestämde sig för att gå på pottan o kissa. Så 1 v innan vi gick på ledighet så fick han vara utan blöja hemma. Det gick över förväntan.  Dock fick han inte kläm på att man inte kunde bajsa i kalsongerna.  Det tog 6 v innan det gick upp för honom att man måste sitta (står upp o kissar) när man bajsar. Men nu funkar det super bra! 
Va lite nervös när han skulle till dagis utan blöja eftersom det är lite jobbigt att springa o kissa när man har kul och leke. 
Första dagen hände det 2 olyckor. Sen har det inte hänt en enda sen dess. 
Sedan 1 vecka tillbaka har nattblöjan varit torr på morgonen.  
Först trodde jag att det var en tillfällighet men när det hände upprepade gånger o han sa ifrån på natten eller morgonen att han ville kissa o vägrade göra det i blöjan så tänkte jag att jag nog får prova utan blöja nattetid oxå. 
Sagt och gjort,  inatt sov han utan blöja o han va super duktig!  ♡ 
Så stolt över min superduktiga kille. 

SÅ HEJDÅ BLÖJOR! SES ALDRIG MER!  :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela