Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Dagens tankar o måsten

Publicerad 2015-08-02 12:06:11 i

Dagens att göra :

Ta tag i tvättberget, märka kläder ( kalsonger ) inför dagis imorgon och färga håret.  Även en städning blir det. 

Igår var vi ute och cyklade med Jimmy och Faith.  Cyklade Tollarp runt så hon va riktigt trött när vi kom hem.  Det är bra för henne om hon kan lära sig att springa bredvid cykeln för då blir det lättare att motionera henne. 
Cyklade till floraparken och rastade av Wilde och sen till Leos gatukök och belönade oss med en glass. :-)
På kvällen va vi hos grannen och hade trevligt med vänner.  
Så en bra lördag med andra ord.  :-) 

Imorgon är det dax att jobba o Wilde ska till dagis.  Blir till att packa kalsonger och byxor för jag vet inte hur han fixar det på okänd plats (de har sammanslagning på dagis så han är inte på sitt ordinarie dagis) och när det är massa barn och leka med hela tiden.  
Här hemma går det super bra.  Nu har han tom börjat få kläm på bajsandet som va lite jobbigt eftersom man måste sitta en stund. Inte lätt när man har myror i brallan.  ;-)
Vissa nätter är han tom torr nattetid.  Å ibland väcker han mig för att han behöver kissa på natten.  Andra nätter så är han inte lika duktig.  :-) Men det kommer när det kommer.  Jag stressar inte fram något.  Han säger ifrån när han är redo. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela