Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

kom tillbaks

Publicerad 2014-10-06 20:16:19 i Allmänt

Det kallas himlen och jag
har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över
himlen
så önskar jag att du var här
Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Och jag kan bara säga

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

Vi var så unga och vi kunde inte säga stopp
Fast världen föll som ett korthus
när vi försökte klättra opp
Och vi fick aldrig säga hur vi älskade
varandra
som bara vänner gör

Kom tillbaks.....

Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Jag tror den kallas himlen
och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över
himlen
så önskar jag att du var här
Och nu kan jag bara säga

Kom tillbaks.......



13 år sedan idag som jag vaknade med klumpen i magen. 13 år sedan du togs ifrån mig. Om jag bara hade svarat. Men jag sov. Kanske hade du inte kört hem då! Då hade du kanske levt. Haft familj. Barn. Varför fick inte du!?
13 år sedan de ringde mig på jobbet för att meddela mig att min vän Evelina omkommit i en bilolycka. Jag går hem. Orkar inte jobba mer.
Mamma ringer. Säger att jag måste komma hem. Hon har något viktigt att säga. Jag vill inte. Min vän är död säger jag. Du måste svarar mamma.
13 år sedan hon ger mig dödsbudet att även du va död! I köket. Jag bryter ihop. Hela världen rasar. NEEEEEJ! Det får inte vara sant. Det kan inte vara sant! Vi pratade ju inte igår. Vi skulle ju gått ut och festa men jag stannade hemma pga att jag fick jobb dagen efter. Du gick själv. Kom aldrig mer hem. Om jag ändå hade svarat. Då hade du varit här!
Två dödsbud. Samma dag. Samma olycka. Hur är det möjligt! ? Ni känner ju inte varandra.
Saknaden är stor.




Vila i frid Andreas.
Vila i frid Evelina.
Ta hand om varandra och mina andra änglar.

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2014-10-06 21:18:59

Styrkekram 💜💛💚 det är aldrig lätt och det minion säger stämmer så bra

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela