Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

1 bra och 1 dålig nyhet

Publicerad 2012-09-03 17:20:40 i Allmänt

Den dåliga nyheten är:
Bindningstid
24 månader, t.o.m. 2014-01-16
Du kan förlänga ditt abonnemang tidigast
2013-07-16
Detta innebär då att jag inte längre äger en telefon!!!!!!!! FAN!
Fy vad ledsen jag e nu. =(
Vet inte vad jag ska göra ärligt talat. Tycker detta e skit!
 
Den bra nyheten är att jag nu pratat med både Minnas rektor och Minnas lärare om en dyslexi utredning. Å äntligen händer det något. Den kommer att sättas igång nu meddesamma och kommer ta ca 2 månader. Men läraren kommer att upplysa Minnas andra lärare om hennes problem så de vet att de inte kan ställa samma krav på henne som på de andra barnen.
Nu får vi se vad det e. Är det inte dyslexi så e det kanske ren lathet eller kanske något annat. ???
Nu e det iaf igång.
Äntligen!! =)
 Ha en bra måndag, nu ska jag sura vidare!!
 
PS: NI e så kassa på att kommentera.....
 
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-09-03 17:35:38

Hur gammal är minna ? Jag är orolig över benny men han e bara snart åtta men ändå hans pappa är ordblind och det kan juh gå i arv kan hon läsa något eller bara gissar fram orden/ känner igen ?? Benny ska få läshjälp av hans logoped juh snabbar juh bättre hoppas det löser sig för minna ich bra det finns hjälp !! Så nu har jag kommenterat :-)

Svar: Hej Lina! :) Jag börjae märka att Minna hamnade back i läsningen när hon gick i ettan. Hon kan läsa men det tar en evig tid o hon koncentrerar sig så pass mkt på att få orden rätt att hon inte har en aning om vad hon läst. Detta gör att hon inte har någon läsförståelse alls och det ställer till det även i matte o engelska. Det blir en ond cirkel.
Minnas pappa är oxå ordblind. Minna har gått hos speciallärare sedan 0:an men det hjälpte inte mkt. Försök få hjälp så fort som möjligt. Om han nu redan har logoped e det bra fö de e dem som gör utredningarna.
På Minnas skola ville de ha det till att hon va för liten (!!!????) men jag ringe BUP o de sa att det va hon absolut INTE! Ju fortare ju bättre! Lycka till o stå på dig! Kram
Ensam mamma

Postat av: Alicia

Publicerad 2012-09-03 17:40:27

jag är inte kass men jag vet inte vad jag ska kommentera när jag gör det på FB.
LOVE U kan jag ju säga visserligen för det kan man inte säga för ofta.
Puss till dig, puss till Minna och hmmm vad ska Patrik få..... han får en öl när ni kommer ;)

Svar: Puss på dig gumman!! <3<3Men det e många som läser o några vet jag men INGEN komenterar någongång alls. =)
Ensam mamma

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela