Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Agerat Hjälte idag

Publicerad 2011-05-23 19:05:42 i Allmänt

Idag när jag va på gående fot från en kund till en annan på jobbet så sprang en lite hundvalp rätt ut på gatan. Precis då kom en bil o körde på stackaren så den slog volt i luften!
Som tur va så skade den inte sig fysiskt för hunden den stackaren for i väg i som ett skott mot mig. Så jag tänkte fånga den men den sprang åt andra hållet.
Jag och den stackars tjejen som passade den lilla hundvalpen (!) sprang efter. Hunden gömde sig naturligtvis i buskarna o vi kunde inte hitta den. Vi letatade o letatade....
Ett tu tre så kom den springande och jag lyckades få ner den i en garageport. Försiktigt, för att inte skrämma den stackaren mer så prata jag gulligt med den o smög mig försiktigt närmare o närmare. YES! Jag fick fatt i kopplet och kunde sekunden senare klappa den o sedan lyfta upp henne i famnen och kolla så hon inte hade några skador. Jag tryckte o klämde, men hon verka inte ha ont iaf någonstans.
Sa att hon skulle vara uppmärksam så hon inte fått en hjärnskakning.
Men gud vad det lilla livet va rädd. Hjärtat bultade så fort o hårt... :(
Tjejen som passa hunden va i chocktillstånd och hade ingen kunskap alls om hundars beteende verka det som. Tror inte hon hade fått tag i den om inte jag varit där!

  

Nu blir det soffan för mig. Denna huvudvärk tar kål på mig. Skönt att man e ledig imorgon. Lillan ska iof till tandläkaren kl 13.15 och slipa tanden som hakat fast i den andra.
Tror jag bokat tvättid kl 12-16 oxå. Sen får jag väll ta en vals med damsugaren o fortsätta sorteringen i Minnas garderob.

Ha en trevlig kväll.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela