Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Belöningssystem

Publicerad 2011-08-25 20:01:01 i Allmänt

Idag vid läxläsningen blev det som alla andra gånger....
Det börjar bra med sedan tappar hon all självkänsla o tror att hon inte kan o låser sig vid det. Jag vet ju att hon kan, hon måste bara våga tro på sig själv.
Hon blir sur, gråter o vill inte nått.
Så idag prova jag något nytt....
När min hund gjort något bra belönar jag henne med godis. Om hon går fint, kommer på inkallning osv.
Hehe! Barn o hundar e ganska lika i uppfostran (fan vad illa det låter) så jag tänkte prova det samma på Minna. Göra det lite extra. :)
Så om hon klarade det själv fick hon en giffel o applåder av mamma.
Hon tyckte först jag va knäpp o blev lite snopen. Men sen va det ganska kul o hon klara resten av talen galant. Det låssnade liksom!! :D
   
Helt plötsligt blev det kul o plugga matte!


Nu ligger hon o läser saga för Ketty o Faith. Jag botar min huvudvärk på soffan. Tagit mina migräntabletter för en stund sedan så....

Blev 1timmes övertid idag på jobbet. Va på kundmöte i 3timmar!! Brukar ta max 1 tim. Men men!! Tar den nog i komptimmar. Behöver några sånna så man kan vara hemma lite i vinter utan att slösa alla semesterdagarna. :p

Nu säger jag tjingeling. Ha en fortsatt bra kväll.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-25 21:53:19

Ja så länge det funkar so go för it.

Postat av: Frida Lindqvist

Publicerad 2011-08-25 23:22:30

hi hi hi du är för söt snäckan..

men det va jävligt smart...

Du är en bra mamma linda <3 <3 <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela