Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Possitiv en ½dag sen tillbaks till verkligheten! Min verklighet!!

Publicerad 2010-03-11 14:58:10 i Allmänt

På lördag börjar jag jobba deltid, :).
Ska bli skönt faktiskt att komma igång och börja jobba igen!
Nu ska jag försöka hitta guldkorn i vardagen. Våren är på väg o jag ska passa på att promenera i Stackedala med Minna, Sara & Malin. (Vill dem inte ska jag tvinga dem, hihihi.....)
Mitt första guldkorn är på lördag!
Sara & jag ska kolla på Melodifestivalen o äta gott. Love kommer oxå o ska sova hos mig från lördag till söndag. Jippi!!

Nu precis hade min katt Luke ett krampanfall!!
VAD FAN E DET SOM HÄNDER!!??
Sitter här o bloggar o plötsligt börjar katten hoppa o hålla på borta i soffan. Tänkte att han fastnat med klon för han brukar få panik då.... Men sen ser jag att han krampar! Ögonen håller på att ploppa ut o han tuggar fragma. Jag kastar mig upp ur soffan springer ut i köket, säger åt Minna o hennes kompis att stanna där, stänger köksdörren o springer ut till Luke som då har trillat ner från soffan.
Håller i honom. Håller hans tassar o bakben så att han inte ska göra sig illa, klappar honom o försöker lugna honom. Efter ett tag typ 5-7 min (totalt) så lugnar han sig o bara ligger... Jag lyfter upp honom i famnen och det bara lyser skräck i hans ögon stackaren!
Han kan gå nu även om jag märker att han e dissorienterad och har lite beskymmer med svans o bakben. Han får vila en stund nu så ser vi om det blir bättre igen, annars får jag väll uppsöka vetrinär. 
Min stackars stackars bebis! <3<3

Minna är ju jätte leden o jag e glad att hon stannade i köket så att hon inte såg hur han krampade. Var väldigt otäckt!
Hoppas inget gick sönder i huvudet på honom nu bara....
Håll tummarna.

Detta fick jag för att jag råkade vara possitiv en ½ dag!!!
Säger bara - OH MY GOOD!! När fan ska eländet ta slut?! 
   



Luke & Minna myser i sängen....

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-03-11 15:47:34

Du Katten krampar för att den mår dåligt inte för att den eller någon annan vill straffa dig Jag vet det är ibland svårt att se positivt i saker Har själv svårt att inte lägga det som händer runt omkring mig på mig själv Det finns inte många som hanterar oförutseddda händelser så bra som du

Kramar Lisa

Postat av: Alicia

Publicerad 2010-03-12 19:42:13

Jag håller med, att du kunde hantera situationen så som du gjorde klarar inte vem som helst, det visar att du ÄR en stark person Linda. Glöm inte det.

<3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela