Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Redan oktober !!

Publicerad 2009-10-04 20:49:20 i Allmänt

Sorry, det går lite trögt med bloggandet just nu.

Har dragit på mig förskylning så jag går här o snorar. Trist med det hör väll hösten till?
Idag e det höst som bara den! Storm & regn. Hatar hösten. Men det e ganska ok att sitta inne med tända ljus o gosig filt. Vilket jag gör just nu. Har precis nattat Minna o krypigt ner i soffan.....
Niclas har varit hos mig i dag o hjälpt mig lite med att lägga upp en budget. :) Känns sååå skönt. :) TACK! <3

I onsdags va vi på teamdag med jobbet. Vi va i Vånga och hade 7kamp på vandrarhemmet. Skjöt pilbåge, kasta stövel, paddla kanot, tampongleken (2 tamponger i munnen samtidigt som man ska dricka upp en flaska mineralvatten så fort man kan) tipsrunda, m.m. Det va himmla kul faktiskt.
I torsdags flög förskylningen på mig o jag gick o la mig tidigt för att bota mig.... Så det va en ganska händelselös dag i sig.
I fredags va jag ledig, försökte mig på att baka tårta till Loves kalas. Va på utvecklingsamtal med Minna. Måste träna ljud så hon får klämm på detta med att läsa så småningom. Vid 18.00 körde vi till Mattias o Frida för att äta midda. Mamma o hennes Tore va där o bjöd på midda. Sen tittade vi på Idol tillsammans o snackade lite skit.
Väl hemma vid 24 tiden så började det rycka i dörrhantaget. Trodde först det va någon full människa som tagit fel dörr men det bara fortsatte HELA NATTEN. Va totalt livrädd. Trodde det va en inbrotttjuv som skulle ta sig in. Sov INGET på hela natten.
Dörrryckningarna fortsatte o kl 8.00 rinde jag Jimmy o han fick komma hit för att undersöka saken. Då visade det sig att det va grannes katt som lärt sig öpnna dörrar tydligen, så han ville IN. Vet inte om jag skulle skratta eller gråta. Tur jag inte ringde snuten iaf. De hade ju trott jag va dum i huvudet!! :)
Så jag försökte vila någon timme för att sedan dekorera tårtorna o bege mig på lilla Loves 1 års kalas!





Idag har jag tvättat o snabbstädat lite.
Nu är jag helt slut!!
Så nu e det att slötitta lite på TV sen e det sängen som gäller. :)
Just nu e det ensam mamma söker på 3:an. Man kanske skulle söka dit?? Haha!

Nästa vecka:
Jobbar måndag o tisdag 7-15
Ledig onsdag o torsdag
Jobbar fredag, lördag o söndag! Minna ska vara hos sin morfar. :)
På tisdag ska jag mysa med Sara. <3
Det är väll i stora drag vad jag vet ska hända nästa vecka. Sen får man se vad som bokas på vägen....

Ha det bra så länge gott folk. :)

Tjingeling!






Slumpen förde oss samman, mitt i ett kaos fanns du, galna, unga, osäkra möttes vi.
Nyfikna, hungrande, kära,skildes vi. Tiden gav oss båda sår, sår som med varandras hjälp vi läkte.
Vi älskade, vi levde.
Vår väg var kantad av motgångar, men med dig som ledstjärna gav du mig ljus.
Vi var ensamma om att förstå, vi stod ensamma vi botten av ravinen, vi klättrade ensamma och tillsammans reste vi oss.
Vi stod, vi såg , vi älskade .
I dina ögonen började gnistan tändas igen.  
Såren som varit så djupa , verkade så avlägsna .
Verkligheten existerade inte för oss.
Men som vintern alltid kommer,började verkligheten komma ikapp.
Vi kämpade,vi slogs men verklighetens sparkar fick oss båda på knä tillslut.
Nu ligger vi ner, ensamma, åtskilda, frusna.
Men flamman brinner fortfarande
likt sommaren alltid kommer, så kommer vi ännu en gång resa oss och slå tillbaka, min älskade,
ty verkligheten är bara verklig när du är med.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela