Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Nu e mit tålamod SLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Publicerad 2009-11-25 20:12:16 i Allmänt

Sorry!
Bara så segt med bloggandet just nu.

Men idag känner jag att jag måste skriva av mig! E så jävla arg!!!
Hur kan en förskolelärarinna stå o säga till en 7 åring att hon har en sjukdom för att hon har myror i byxorna!!!!????
Pratar man inte med föräldern om det i försa hand o sen e det väll förälderns uppgift att bestämma om barnet ska utredas för ADHD för jag antar att det va den sjukdommen hon menade!!
Så JÄVLA opedagogiskt o oproffsigt!! Man får inte stå o trycka ner ett barn på detta sätt inför hela klassen oxå dessutom! Det finns inga belägg för detta. Inga papper på att hon e Sjuk eller någon annan typ av utredningoch om det nu skulle ha funnits det så har hon ingen RÄTT att behandla Minna så kränkande! Minna ska ha SAMMA behandling som ALLA andra barn!
Nu e mitt tålamod slut med denna jäva lärarinnan!
Nu e det bra!!!!!
Hon har hållt på sedan Minna gick i 0:an Gnällt o skällt på Minna o klankat ner på mig som föräder. När jag sagt att problemet började i skolan så har hon bara skakat bort det o menat att så kan det ju inte va!
Men i morgon!
Då jävlar!
Nu e mit tålamod SLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Linda

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-11-25 20:54:01

Nä det är verkligen inte rätt av henne att göra så. Kan verkligen förstå att du är arg på henne.



Om det inte hjälper så får du gå till högsta hönset.



Jag stödjer er!!!



Stora karmar

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-11-25 22:08:27

Kallas tjänstefel!!! Lite utdrag ut Lpo 94, som är ett regelverk vi lärare MÅSTE följa!

-Alla elever har rätt till samma utbildning, oavsett förhinder, vi har skolplikt i Sverige

- INGEN elev för kränkas eller särbehahadlas, p.ga ras eller kön eller liknande....



RING MIG!!!

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-11-26 07:22:51

Du har många som står bakom dig och stöttar så du vet!!! Hoppas det löser sig. Bamsekramar från kusin Sofie

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2009-11-26 15:22:37

Fy, jäkla lärare, så opedagogisk, på fel ställe. O ADHD e ingen sjukdom, det är ett tillstånd som går att få hjälp att leva med om det nu skulle va så. Vilken unge har inte myror i brallan utan att det skulle va ngt "fel", det är oxå ett tillstånd :) underbart härligt sånt. Stå på dig Linda. Du älskar din dotter o är en bra Mor. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela