Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Nöffsjukan & Nytt jobb

Publicerad 2009-11-08 20:53:03 i Allmänt

Min sista vecka på Hammarshemmet avslutade jag tyvärr med att vara hemma för Vård av barn. De sa på VC att det till 99% va svininfluensan vi hade åkt på.
Minna började tisdag morgon med att kräka sen bara fortsatte det med hosta, feber o ledvärk.
På torsdagen va det min tur. Fy fan! Jaja, det va bara att vila o vila o vila....

I tisdags (min första friska dag) började jag mitt nya hemska jobb.
Nu har jag varit där en vecka o allt börjar smällta in nu. Jag ska INTE vara kvar där länge. Det kan jag svära på. Jag ska söka tjänster så fort jag bara kan. Det e ju fortfarande anställningsstopp i kommunen så det finns inga tjänster att söka just nu... Men så fort de släpper det så e jag första man att söka mig där ifrån!!

Idag efter jobbet körde jag ut till Hammarshemmet. Skulle hämta lite kläder o mina kaffemuggar. Fick en jätte fin blomma. Ska ta kort o lägga in här så ni får se. Blev ju rörd.... :)
Saknar mitt H-hem!

Igår efter jobbet hälsade jag på Diana på hennes nya jobb en stund. (Lokala bemaningsgruppen)
Efter det tiggde jag kaffe hos Sara. ;)
Så skönt att inte behöva ha bråttom hem för att hämta Minna utan kunna ha lite tid för sig själv. Även om jag älskar min dotter så e jag inte bortskämd med egentid direkt. Det finns ju bara jag här hemma så jag måste ju hämta henne på fritids o sedan kör man ju inte in till stan igen.
Nä, det va mysigt, att kunna sitta i lugn o ro och snacka om allt möjligt.
Sen måste jag tacka Sara för matlådan jag fick. Tacoslasange! Åh vad gott det va!! :)
Fick jag lite god söndagsmidda på jobbet..... :)




I hjärtat finns ett rum som bara är för dig
Och var jag än tar plats så finns du här hos mig.
Jag hör din varma röst som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen för den är helt unik.
I mörker och ljus ditt ansikte jag ser,
Ur minnet tar jag fram de bilder där du ler
men ibland allt, allt du är för mig,  finns något svårt att bära -
min längtan efter dig när jag inte har dig nära ♥ ♥


Nu e det dax att slappa 1 timme innan det e dax att krypa ner i sängen.
Jobbedag imorgon oxå. 7-16
Ledig Tisdag
Jobbar onsdag, torsdag o fredag.....

Sov gott! Natti!
// Miss Liii



Kommentarer

Postat av: Diana

Publicerad 2009-11-08 21:28:28

Centrala Bemanningen, Linda!

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-11-24 10:39:15

Du är så fin på den bilden Linda!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela