Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Dricker mitt morgonkaffe o bloggar

Publicerad 2009-03-11 08:33:38 i Allmänt

Så skönt att vara ledig idag. Tänkte städa lite här hemma. Ser ut som kom o hjälp mig att dö typ. Usch! Skäms på mig!!! Men man kan inte vara på topp jämt även om man tycker att alla andra e det.
Hur fan hinner folk med allt??!! Städa, jobba heltid, hämta o lämna ungar på dagis/fritids/skola, laga midda, hålla i ordning i sitt hem, ha egentid, sköra ungarna till deras aktiviteter, ungarnas vänner som kommer o går, vara kärleksfull o hellst sova minst 8 timmar. Glömde, de som då har man/sambo måste oxå försöka hitta tid till den som man lever med.Annars dör ju kärleken!
HUR GÖR ALLA ANDRA?!
Jag hinner inte med allt. Oftast blir det min egentid o städningen som får bli lidande. Har ju inte tid till att hålla mitt hem tipp topp.

Vid midda kommer Sara hit på kaffefika.
Gumman... Jag har kakor, gräddbullar o kex så du behöver inte handla något om du inte vill ha något annat att tugga på.
Ser alltid fram imot mina besök av Sara. =)

Sen e det väll att återgå till sina sysslor. Hmm, vad ska man göra för kvällsmat? Suck.....

Minna har åkt på en ganska kraftig förskylning. Men så länge hon e feberfri o något sånär pigg så tycker jag hon ska till skolan. Vi har varit hemma så mycke nu så man typ håller på att försöka jobba massa extra så man inte förlorar så himla mycke pengar.
Måste börja att planera inför mitt kalas oxå.Fixa alla lekar o allt sånt.
Hoppas mamma kan låna mig pengar till mitt kalas så länge. Annars blir det jobbigt.

Nä minsann, om man skulle börja o städa lite. Så man blir klar idag. Kanske lägga mig o vila en timme först. E ganska trött faktiskt.
Puzz o kram

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-11 09:14:02

Uppe me tuppen?.. De e jag me fast jag e ledig.. Lite svårt o sova idag=(

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela