Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Fredags drinken

Publicerad 2009-02-13 16:57:30 i Allmänt

INGREDIENSER Antal glas 1234567891011121314151617181920
 

Vodka (okryddat)

4,0 

cl

Limejuice

2,0 

cl

Iskuber







Tillbehör:




Lime

2,0 

klyftor

Rocksglas



 
 
(Klicka på ingrediens för att läsa mer om varan på Menyse.com)
TILLAGNING
  1. Bygg över is i ett rocksglas. (Lägg isbitar i glaset och häll på vodka plus limejuice).

  2. Pressa en limeklyfta över och släpp ner klyftan i glaset och sätt en klyfta på kanten. Servera med en cocktalpinne.
ALTERNATIV
Gimlet
Vodka Tonic



Det e bara  att sätta igång!
Själv väntar jag tills imorron med att dricka. Får se om det blir denna eller....?


Idag e det då otursdagen nr 1. Fast (peppar, peppar.....) änså länge har jag haft en ok dag.
Ni då?
Har det hänt något? Något tråkigt? Något trist?
Här nere får ni veta varför vi e så "rädda" för fredagen den 13:e....Hehe!
Fredagen den 13:e
anses vara en riktig otursdag. Talet 13 anses i sig vara otursdrabbat, likaså fredagen. Både veckodagen och talet anses vara förknippad med gammal gudinnedyrkan och således av ondo. Misstron och oviljan mot både fredag och talet tretton är mycket gamla, men dessa sammankopplades inte förrän vid mitten av 1800-talet och dök först upp i USA. Om fredagen den 13:e sammanfaller med fullmåne anses det av många vara en optimal lyckodag, av andra en olycksdag.
Så det så! =)

Annars har jag haft en vanlig dag på på jobbet. Jobbade 7-15. Sen va det en snabb runda på systemet o sedan en snabb runda på Maxi för att handla godis, läsk o ostbågar till min dotter (o mig).
Vi ska ha myspys ikväll. Köpte en alla hjärtans dags present till Minna oxå. Liten "barbieflicka" med katter o kattkorg o sådan smått plock. Hon blev jätte glad.
Så nu ska jag fixa lite mat till oss o sedan e det dax för mys!

Tjingeling


Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-02-13 17:36:18

jag e livrädd för denna dag! Då det alltid har hänt nåt innan!! Tänkte bara stanna hemma idag....men tänkte ju köra till maxi handla lite innan....nej, men då ville inte bilfan starta.....den e sönder! håkan skulle iväg, så fick ringa till mamma, hon hjälpte mig att starta.....otursdag!

Kram, ses imorgon ju:-), vilka kommer?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela