Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Yraste människan på jorden!!

Publicerad 2009-08-06 11:28:04 i Allmänt

Hahahaha!
Denna stackars telefon nissen undrar nog om jag va riktigt 100 i skallen! :)
I sommas hade jag beskymmer med mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar ang min bilförsäkring som ska dras från mitt bankonto varje månad. De hade inte dragit pengarna o INTE skickat ut en påminnelse till mig som de påstår så jag fick en räkning från Trafikförsäkringen (ett bolag som går in o straffförsäkrar med över 100 kr/dagen) på 2500:-!!!!!!!!!!
Det va bara att se glad ut o betal för Länsförsäkringarna ville inte ta tillbax denna räkningen.
Några dagar senare fick jag då en räkning frå Länsförsäkringarna på 1700:-
De ville då ha in en helårsförsäring bara för att det hade kladdat innan. De vägrade att gå med på månadsbetalning.
Jag som ensamstående o precis betalat räkningen på 2500 hade inga pengar till den nya på 1700.
Så jag kollade upp exakta datum där min bilförsäkring slutade att gälla o teckande en ny from det datumet.
Detta datum var den 14 augusti!!!
Han på Länsförsäkringar LOVADE mig att det INTE skulle komma någon straff försäkring eftersom bilen va försäkrad till detta datum.
Så igår......
KOM DET EN RÄKNING PÅ 1200 KR FRÅN TRAFIKFÖRSÄKRINGAR!!!!!!!!!
Det skulle ju inte komma lovade han mig!
Så jag tog telefonen o ringde o ilskan kokade i mig!
De svarade o jag börjar förklara problemet.
Då säger telefon nissen: Men, du har ju inga försäkringar här och har aldrig haft!
Jag trodde han drev med mig o bliv vansinnig.
DÅ VILL JAG FANIMEJ HA MINA PENGAR TILLBAX!!! skrek jag!
Efter en stund så säger han, E du verkligen säker på att du har dina försäkringar hos If?
Va?
If!!!!???
Fan jag har ringt FEL försäkringsbolag!!!
Hahhahahahahaha!
Hur dum får man vara!!??
Undra vad han tänkte om mig......

De på Länsförsäkringar ska kolla upp mitt beskymmer och återkomma på måndag iaf. Hoppas att det löser sig!

Annars inte så mycke nytt.
Jobbat som vanligt.
Minna är i Tommelilla hos sin mormor. De har varit på Ystad djurpark, strandden igår, Cirkus idag och husvangs camping på Landön tom söndag.
Mysigt för henne att ha något att göra.
Sen e det bara en vecka kvar på sommarlovet ju.

Nu ska jag göra mig iordning för stranden.
SOMMAR idag!! <3<3<3

Ha det bra gott folk!
// Miss Liii



Min nya frissa!!



Minnas hål i öronen!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-06 11:41:52

JA DET KAN MAN KALLA FÖRVIRRAT!! HAHA SKÖNT ATT DU BJUDER PÅ DIG SJÄLV OCH BERÄTTAR OM DET!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela