Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Storstädning denna LÖRDAG fm.....

Publicerad 2009-08-15 12:35:38 i Allmänt




Idag e det lördag och jag vaknade utvilad 10.30. Iof med en jobbig hosta och tre ton slem i halsen, bara jag inte ska bli sjuk. 
Iaf så drack jag några koppar kaffe, kolla in lite bloggar, fb, o lite annant så man har koll på vad världen hittar på denna lördag fm. Det är viktigt. :) 
Sen gick jag ut i köket o konstaterade att det va dax för storstädning. Så det fick det bli. Så nu ärköket o de andra rummen undanplockade o  dammade/avtorkade, L damsugar just nu o  snart väntar moppning av golven. Har dock toaletten kvar innan moppningen. Skönt när man är klar. Luktar gott o rent o man kan andas. :)

Ikväll.....
Ja tanken var att jag skulle följa med Sara o tjejerna ut men det gapar tomt i börsen så det får bli en annan gång. Det känns inte alls kul för jag hade verkligen velat UT O DANSA!
Istället blir det vin och öl hos brossan. Kanske kubb? Om vädret tillåter. Man får roa sig UTAN pengar men det ska nog gå bra. :)
Detta är planerna för denna lördag.
Nästa helg e det TANTKALAS!! Diana fyller ju TANT då. :)

På tisdag börjar skolorna igen o sommaren är slut för denna gången.
Nu väntar hösten med regn och rusk o gula bad på träden. Rutiner och aktiviteter. Jobb och skola och läxor och sysslor.
Snart har tiden bara försvunnit och det är jul.

Nu ska jag ta tag i det sista.
Sen ska JAG slappa framför TV.n o HAN  får laga middan.



Miss Liii
                                                                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela