Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Fy fan vilken fest!! =)

Publicerad 2009-04-06 18:05:22 i Allmänt

Var ska jag börja??
Vi börjar på fredagen då! MIN FÖDELSEDAG!
Började med att försova mig. Vakna 6.50 o börjar jobba kl 7.00! Panik!! Kom hel o oskadd till jobbet o började jobba. Flaggan var hissad för lilla mig o till frukost gratulerade all personal mig. Fick ett presentkort  på Hälsa & Helet! Underbart! 
Fick ett till från Lasse på samma ställe! :P Fan vad gött det ska bli att unna sig något skönt! =) Tack min underbara prins!
På posten kom det kläder, halsband, öronhängen o hårklämer från mina polacker i Ystad! Så jävla fint det va! Du kan du syster! =)  
Sen va det dax för middasrast på jobbet! Tänkte spara lite tid så jag åkte till min pappa för att kopiera snapsvisorna o frågesportslapparna.

SNAPSVISOR!


Lille sup lille sup

melodi: Lille katt

Lille sup, lille sup,

lille söte supen

nu ska du, nu ska du,

ner igenom strupen




Allsång

melodi: Sju vackra flickor i en ring

Sju vackra flickor i en ring

små fula gubbar runt omkring

gladaste gänget här omkring

ibland de flickor alla.

Flickorna flirta vilt i kväll

gossarna dricker ur butelj

stämningen börjar bli så säll

snart börjar vi att lalla.

Nu kan jag vara riktigt glad

nu kan jag vara riktigt glad

nu har vi fått det käk vi vill ha

hej vad vi blivit mätta.

Tre fina mackor i ett kör

sju liter brännvin och likör

skummande champis som sig bör.

ibland en massa bira.

Grannarna börjar slå i tak

snutarna rycker ut i brak

sökande efter vårat hak

folket dom står och stirrar.

Vare vem det vara vill

snuten eller flera till

den som vi räcker handen till

den åker med på festen.

Nu kan jag vara riktigt glad

nu kan jag vara riktigt glad

det här var en livad dag

nu häller vi upp resten.



Små snapsarna

melodi: Små grodorna

Små snapsarna, små snapsarna, så kalla som de är.

Små snapsarna, små snapsarna, nu tar vi oss en här.

Ej heta, ej varma, ej jumma ska de va.

Ej heta, ej varma, ej jumma ska vi ha.

Nu tar vi dom, nu tar vi dom, dom kalla snapsar små.

Nu tar vi dom, nu tar vi dom och säger nu Hej Då.

SKÅL!



Bumbibjörnarnas fyllesång

melodi: Här kommer Bumbibjörnarna

Hick hurra!

För här kommer fylle björnarna,

skuttar fram igenom sagorna.

Å vi får supa mer!

Fyllebjörns saften, den magiska kraften.

O visst blir man full, om man dricker utav den.

Ondska och törnar, det klarar fyllebjörnar.

De kämpar och spriten, den segrar igen!

HICK HURRA!

För här kommer fyllebjörnarna,

ramlar fram igenom sagorna.

Å vi får supa mer!

SKÅL! *hick*



Jag fångade en sup idag

melodi: Jag fångade en räv

Jag fångade en sup idag

men supen gled ur näven.

Men lika glad för det är jag

men gladast är nog levern.

Tralalalalalalalalalalalala

Jag fångade en biff i dag,

men den var seg som kola.

Lika seg som den är jag,

det är så kul att skåla.

Tralalalalalalalalalalalala

Jag fångade en präst idag

men prästen föll i gatan.

Men lika glad för det är jag

men gladast är nog satan.

Tralalalalalalalalalalalala

Jag fångade en bög idag

men bögen ville inte.

Då åkte jag till Afrika

och knullade Kunta Kinte.

Tralalalalalalalalalalalala

Jag fångade en tjej ifag

men tjejen slank ur sängen

men lika glad är jag för det

vi fortsatte på ängen

Tralalalalalalalalalalalala

Jag köpte en kondom idag,

men det var hål i påsen.

Men lika glad för det är jag,

för tjejen fick ju såsen.

Tralalalalalalalalalalalala

Jag mjölkade en ko idag

men när jag såg på juvret

så hade jag nog tagit fel

för gladast var nog tjuren

Tralalalalalalalalalalalala



I natt jag drömde

melodi: I natt jag drömde

I natt jag drömde något

som jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var strejk på Koff

och alla öl var slut

Jag drömde om en jättesal

där alla satt på rad

så kom där in en bryggare

som harkla' sig och sa:

"Det finns inga ölburkar mer

inte en endaste bärs",

Och de som hörde på de sa:

att detta blir en pärs

På gatorna gick folk omkring

och drog från krog till krog

och alla vråla dom av törst

och svimmade och dog.


När vi blir äldre

melodi: When I´m sixtyfour

Hur skall den bli

Min äldreomsorg

When I´m sixtyfour

Kommer ni att skicka hit

en hemsamarit

Som städar, dammar

tvättar min skit

Får jag nån fotvård

Handlar nån mat,

Till vårt koncentrat.

Får jag nån färdtjänst,

locka mitt hår

When I´m sixtyfour.

Får man ha julgran

med levande ljus

I ett servicehus?

Får man sitta uppe

efter klockan sju?

Får man gå till sängs

med sin fru?

Får man bli gramse?

Får man bli ilsk?

Kanske lite pilsk?

Får man ta nubben?

Kanske ett rus?

I ett servicehus.

Får man nåt påskägg?

Får man ha skägg?

Dricka Parador?

Får jag va vaken?

Får jag gå naken?

När jag fyller år.

Får man va lesbisk?

Får man va bög

Kanske lite hög

Istället för dragspel

lyssna på jazz?

Slippa ha ett alarm

på sitt dass

Ja, hur skall den bli?

Min äldreomsorg.

When I´m sixtyfour.

Får jag va vaken

får jag gå naken

När jag fyller år.

Får jag va naken,

vifta på baken,

WHEN I´M SIXTYFOUR


Benvisa

melodi: Mitt lilla face och jag

Grisen, den har fyra ben

tuppen, den har två

snoppen, den har inga ben

men den kan stå ändå!

(skål)


En knall ekorre

melodi: Ekorrn satt i granen

Ekorrn satt i tallen,

bryggde litet planksaft.

Därav blev han knall, men

överfylld av mankraft.

Hoppa han till stugan så,

våldtog katten och gick på

med den långa, ludna svansen.



Frågesport om Linda

1. Vad heter Linda i mellan namn?



2. Vad för olika djur har Linda haft i sin ägo? Nämn 4 olika.



3. Nämn namnen på minst 5 st av Lindas förredettingar till pojkvänner.



4.Nämn 3 olika platser som Linda har bott på.



5. Linda har jobbat på olika ställen i sitt liv. Kan ni nämna minst 3 st olika platser och vad det va för typ av jobb hon hade där.



6. Lindas dotter Minna, flyller år?



7. Vad heter Minna mer än Minna?



8. Varför heter Minna Minna. Vilken histioria ligger bakom namnet Minna?





9. Vad heter Lindas katter?



10. När va Linda utomlans senast?



11. Vilket land va det?


12. Hur gammal va Linda när hon flyttade hemifrån?



13. Hennes första dag som körkortsinnehavare hände en minnesväd händelse. Vad?



14. Vilket/Vilka smeknamn hade Linda i skolan?



15. När Linda va ca 5 år hade hon en yrkesdröm. Vilken?



Iaf när jag stod där o kopierade så ringde Malin. Du........ Minna sitter utan för din ytterdörr, ska hon det!?
VA??
Hon ska ju vara på fritids!!!
Då har de skickat hem henne från fritids i skolbussen o sagt att hon e ströken från Fritids den dagen! Minna hade menat att hon inte skulle åka hem med skolbussen för att mamma jobbar.
Vilken jävla tur att Malin kom!!! Annars hade ju stackars Minna fått sitta där i 4 timmar!!
Så det va bara att köra till Tollarp att hämta Minna o sedan tillbax till jobbet igen. Grrrr!!!
Malin skulle bara lämna en present till mig i brevlådan så det va en jävla tur att hon kom!
Jaja, efter jobbet va det dax att köpa skor o hämta nyckel till lokalnen.
Hem o ta något lätt att äta o sedan ner o duka o möblera.
Minna skulle vara hemma hos en kompis så länge o de skulle ringa om hon ville hem eller om det va något annat. MEN, det gjorde inte nötterna så när jag kom 18.30 för att hämta Minna va hon inte där. Snacka om panik. Hade hjärtat i halsgropen!
Men jag hittade henne som tur va!!
Senare på kvällen drack mamma o jag lite vin o vi grillade. Jag Lasse mamma o Tore. Min bror o Frida va oxå med. Mattias lurade i mig att vara med o spela på hästar! Så, TACK brossan! Vi vann 1100:- (dela med Lasse) . Haha! Så kvällen slutade bra trots allt!

Lördag!
Dax för fest! ner till lokalen o dukade färdigt o fixade med allt, hem göra oss snygga o sedan ner igen till lokalen för att ta imot mina gäster!
Vilken lyckad fest!
Allt va perfekt, härlig stämning o allt funkade som det skulle. Tack Lisa, Sofie, Marie o mamma o pappa o Tore för hjälpen inne i köket!  (Hoppas ingen e glömd, va ju inte riktigt nykter) ....
Förätt: Silla/skink macka
Varmrätt: Köttfärsfile, med sås o ris o sallad. Super gott!
Efterätt: Kladdkaka!
Efterätt nr 2: Groggabordet med chips o annat tilltugg.
Min bror o Frida drog med mig ut på skattjakt. =) Fick gå o plocka 500 kr i tior i skogen o sedan fick jag min gris (bild kommer!)
Vi lekte lite oxå. =)
Under nästan allas tallrikar låg en lapp med var sitt uppdrag på.
Kommer beskrivning här:


Uppdrag under tallriken


Detta är extra kul om man är många på festen.
Alla får var sitt uppdrag, till exempel under tallriken vid måltiden. Uppdragen ska vara lite annorlunda, som

Önska alla God Jul vid ditt bord varje gång någon skålar, Res dig upp o skåla var 5 min, torka din bordsgranne om munnen då och då, ta mat från din bordsgrannes tallrik då och då, avbryt och berätta om din semester ofta, rapa högt och ljudligt, säg att det här var det värsta du ätit, skåla för sommaren ofta, kommentera en och samma tavla då och då, presentera dig för dina bordskamrater ofta, Res dig upp o skrik GRATTIS LINDA var 10:e min o sätt dig sedan ner, sparka till din borskamrat på höger sida om dig ofta, avbryt alla samtal o börja prata om ditt, varje gång någon skålar så reser du dig upp, kalla din bordsgranne för fel namn hela tiden, håll långa tråkiga tal, avbryt det långa tråkiga talet, säg imot din fru i allt hon säger, skäm ut din man...... osv
Bara fantasin sätter gränser! =)

Lite bilder:
       
sebbe&frida                        jag&diddi                            Minna&Sebbe


Grisen o födelsedagsgrisen

      
Tore                                       jag&Sara&Niclas           Edooona&Emma&Stolt    Edooona&Farfar(min)


FasterMarie&Jag&KusinSofie

    
Niclas&Edooona                EeeH?                               Tjockasläkten?=)              Farfar&Tore&Mamma 


Jag

     
FastersälsklingLove        Lasse<3&Erika                Marie&Erika&Pappa        Louise&Angelica&Ehjja
 
MosterIngrid&Jag


JAG rörd efter en fin sång om mig!


Prinsen på festen!

Nu ska jag hem till min Lasse o äta midda! Söt han e som bjuder på midda. =)
Tjingeling



TILL:

SARA
LASSE
MAMMA
TORE
LISA
MARIE
SOFIE
PAPPA
MALIN

FÖR ALL HJÄLP!
UTAN ER HADE DET INTE BLIVIT EN SÅDAN HÄR BRA FEST!!
TACK TACK TACK!

ÄLSKAR ER!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-04-06 19:41:36

Tack själv hade as:::::: kul ;^)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela