Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Trist onsdag........ o drömmar om att inreda barnrummet......

Publicerad 2008-09-10 18:06:01 i Allmänt

Nu har man varit ledig i 2 dagar. i måndags va jag med Diana på Ikea en snabbis. Handlade en dörrmatta för 5KR!! =) Tänkte ha den utanför ytterdörren så att lite skit stannar på den o inte inne i min hall....Handlade oxå lite förvaring att ha på hatthyllan i hallen. Där tänkte jag ha mössor, vantar, solglasögon m.m
Så det va en billig runda på IKEA för en gång skull.

Jag har hittat en sak på Ellos som jag ska spara ihop till. ca 4500:- kostar den. Men den kommer att bli såååå fin i Minnas o antons rum när där e ny tapetserat. Kommer spara en massa utrymme till henne oxå. Då hon slipper ha sitt jävla halvtrasiga skrivord (som blev mörbultat under flytten) o på det sättet blir det oxå mer plats. + att det ser mer möblerat ut.
     
http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxcategoryid=9285&productId=18626&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=


 
http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxcategoryid=9285&productId=18630&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Visst e det urläckert. E kär i den!!  Tror Minna blir jätteglad. Å Anton oxå.  =) Helt plötsligt ser jag en öppning i det tråkiga, omysiga, ostrukturerade rummet.  Å sen köpa sorteringsmöbel att ställa där skrivbordet står idag.
    "Trofast system" IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/childrens_ikea/12018/
Fast jag ska ha 2 st spegelvända, med olika färger på låderna. Kolla länken så ser ni hur jag hade tänkt....

I går (Tisdags) va en slappedag. Jag slappade så mycke att jag sov över tiden till att hämta Minna vid bussen kl 13. Men som tur va gick hon hem själv! Måste ha varit jättetrött. Somnade med en gång o sov sen från 8.00 - 13.00 . Sen somnade jag som en stock kl 23.00 igår o e trött som fan i huvudet idag.
Så det blir tidig säng i kväll. Å INGET besök, för jag orkar inte vara social...... Det e väldigt olikt mig så jag e nog fan trött!

På fredag ska vi på utflykt med jobbet. Undrar vad det ska bli ......?? Gillar inte överaskningar, men det blir nog kul hoppas jag. Beräknad hemkomst kl 18.30 så Alle får hämta Minna på fritids för första gången. Men det går säkert jättebra. Jag oroar mig alltid för en massa småsaker. Det e väll mitt starka kontrollbehov som styr det.
Men Linda det e DAX att släppa kontrollen, det e dax att tro att faktiskt andra klarar av att ta hand om Minna. SLÄPP DET!!! Hmm?? Varför e det så svårt??

Nä nu ska jag ropa in min dotter, ta ett bloss samtidigt på balkongen när jag ändå e där ute o galer o sen lägga mig på soffan för att försöka bli av med min fruktansvärda halsbränna.
Nårra tips någon??

Skriver kanske några rader efter jobbet imorron om jag inte e för trött. Minna har ju gymnastik kl 18, så kanske efter det..... Har ju massa disk (IGEN!!!!) att ta i tu med oxå..... Får se om jag tar den ikväll eller om jag sparar den till imorron.

Puss o kram

Ps: Till Tomten: Jag önskar mig en DISKMASKIN i julklapp...... =) Ds

                          

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela