Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

När allt känns för jävligt!

Publicerad 2008-09-02 16:17:29 i Allmänt

När det känns för j-ligt, tänk så här.....

Jag är tacksam...

... för tonåringen som gnäller för att han måste diska för då är han
hemma och inte ute på gatorna.

.....för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb.

.....för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har vänner.
                         
.....för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på bordet.
                         
.....för att gräsmattan behöver klippas , fönster tvättas och hängrännor  som måste rensas, jag har ett eget hem.

.....för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen.
                         
.....för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri yttranderätt.

.....för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd att ha bil.

.....för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt.

.....för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder att jag kan höra.

.....för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

.....för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - jag har kunnat arbeta hårt.

.....för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever.

.....och sist men inte minst för att jag får många mail, för det betyder att någon tänker på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela