Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Hallåååå.....

Publicerad 2008-09-04 11:08:24 i Allmänt

Torsdag idag o enda lediga dagen denna veckan. Så jag håller på att städa. Tänkte sortera bort lite skor som e försmå till Minna o så och lite annat smått o gott. Har ju lite mer kläder som e mina som inte passar som jag tänkte lägga ut på Tradera. 
Ikväll ska Minna prova på gymnastik. Tänkte det kunde passa henne (fotbollen var ju inte hennes grej). Vi får väl se vas hon tycker om det efter idag. Det börjar kl 18.00 så jag tänkte ha maten klar till 16 idag. Biff ,ed potatis o sås o grönsaker. Det va länge sedan vi hade det!
      
Annars i veckan har det inte hänt så mycke. Veckan har mest bestått av massa jobb...... Så e det ibland.
Minna har lite problem i skolan tydligen, så all energi jaghar haft över etfer jobbet har jag lagt på det. Hon har varit nosig mot sin fröken o beteet sig illa. Stuckit från skolan o så. Sen säger hon att hon inte trivs riktigt på fritids. Så jag undrar om hennes beteende hänger ihop med det kanske. Så jag har pratat med alla inblandade för att kunna få ordning på problemet! Vill inte hon ska vara problembarn i skolan och jag vill heller inte att hon inte ska ha några kompisar!
Hoppas hoppas att det löser sig. Jag har pratat o haft en alvarlig disskution med Minna om detta och att hon måste skärpa sig. Den dagen (i tisdags) som jag fick reda på detta fick hon utegångsförbud, o får jag höra det fler gånger så kommer jag att börja ta leksaker i från henne till hon lär sig hur man ska uppföra sig.
Hon får ju inga kompisar på detta viset!
Jag tror faktiskt att hon förstod o att hon tog till sig det jag sa. Det kändes så iallafall. =) HOPPAS!!!!!!
Snälla Andreas........ Hjälp mig!

Nä minsann, nu får jag fortsätta min städning.
Fram med damsugaren o moppen o plocka lite här o lite där. Sen ska jag lägga mig i ett bad o sen ska jag laga middan.  Underbart att vara ledig idag!!! =)

Puss till er allihop
BYE


             

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela