Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Godmorron....

Publicerad 2008-10-06 09:58:08 i Allmänt

alla sammans.....! =)
Sitter o dricker mitt morronkaffe o bara slappar. Minna e i skolan o Alle sitter i soffan o tittar på film. Han ska jobba lite på Bunna nu denna veckan eftersom hans chef säger att det inte finns nått jobb åt honom. Men jag klagar inte, tycker det e ganska skönt att ha honom hemma.  =) Fast vi blir ju inte så rika på det minsann men ändå!

Så vad har hänt sendan sist då?
Hmm, veckan som har varit har jag jobbat o så, jobbade extra i onsdags o sen har jag varit ledig. Har bakat o städat inför min mans födelsedagskalas.
I fredags städade vi o bakade hela förmiddagen, sen när Minna kommit hem från skolan körde vi till Trelleborg för att hämta Anton. Väl hemma igen så va det dax för lilla Minna att gå på disco. =) 9:orna på Tollarps skola anordnar disco för låg o mellan stadiet o det kostar 20:- o sen säljs det godis o läsk i kiosken. Pengarna går till 9:ornas klassresa o barnen har kul!
Discot vara mellan 17.30-19.30
    

Så såg hon ut min söööööta stora tös!
Efter allt stressande denna fredag så va det äntligen dax att gå o lägga sig! =)

Lördag morron blev man väckt att 2 ungar som var så ivriga att sjunga för pappa Alle. Efter mycke om o men fick jag palla mig ur sängen kl 8.00 för att gå upp o göra frukost på sängen.
Sen fick han sina packet också. Alla utom 1....
Han fick 2 t-shirtar, en hoodtröja, en jäger, o en vind jacka. Ska se om jag kan lägga upp lite bilder på det sen.  =)
Men min riktiga present kommer ju på posten denna veckan!
Kl 14.00 var kalaset på G.
Alles mamma, min pappa o hans Erika o deras lilla Nathalie (Erikas barnbarn), Alles bror Christoffer (Choffe) hans fru Marie o deras 3 barn, Emma, Isak o Theo. Sen kom min mamma oxå lite senare för hon hade jobbat natt.
Sen kom överaskningen som bestod av Familjen Kursewsky från Ystad! =)
Gissa om Alle blev glad när de dök upp..... =)
Jaha, presenterna bestod av : presentkort på Blend på totalt 800:- o 1 flaska whisky, o 1 flaska polsk sprit med gräs i, ett flak öl, en blomma, 2 lampor, filt, 2 kuddar, ett ljusfat, 3 blockljus, 3 hållare för blockljus, 2 svarta krukor, disktrasor, o nu vet jag inte om jag glömt något. men så här blev det iaf när det var uppe.

         

Så här blev vardagsrummet! Alle e jätte nöjd men jag e väll si sådär. Det e fint o så men inte hemma hos mig! =) Men jag vänjer mig väll hoppas jag. =) Nä men det gör jag nog, det e bara sååå annorlunda från mitt vita jag e så van vid! Älskar ju VITT!!

Nu ska jag köra till min kusins grav o sätta en blomma där. 7 år sedan han dog idag. =(
Svart dag full med sorg!
Vila i frid Andreas Bergqvist! Love u, Miss u!

Puzz Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela