Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

VARMT!

Publicerad 2008-07-26 18:47:35 i Allmänt

Jävlar vad varmt det e idag! Har varit närmare 30 grader idag. En sån här dag ska man inte jobba utan ligga på stranden o sola. Men jag har ju jobbat 7.45-15.30 . Men imorron börjar jag inte förrens kl 14 så jag hinner en stund innan jobb o bättra på solbrännan! ;)
Har jobbat 6 dagar i rad, min 7 dag imorron. Pust......
Men min ekonomi har kraschat så jag behöver lite pengar för att komma ifatt. Alle jobbar oxå satan bara för att vi ska komma ifatt. Så han åkte i söndags o kommer inte hem förrens fredag nästa vecka.
Han jobbar varjedag. E lite stolt över honom att han orkar. Men han slipper sköta detta här hemma i alla fall.
Städa, diska, laga mat, tvätta, hämtning o lämning på dagis o så..... Han kan jobba o sen kan han lägga sig o glo på film innan han somnar. Det kan ju inte jag med en 5½åring i huset..... Hehe....
Men det känns skönt att vi får så pass mycke pengar nästa månad så att vi e ifatt allting!

Minna e fortfarande i Åhus o solar o badar. Hos min farmor o farfar. Hon Älskar det! Härligt för henne att hon fått göra något i sommar iaf.
Det e inte mycke men hon nöjer sig med det.
Får se till nästa löning om vi kan åka till skånes djurpark eller nått. Hade varit mysigt! =)

Sitter o väntar på att Jimmy ska komma. Vi ska äta pizza. Ska faktiskt unna mig det. Det e det ända jag unnar mig denna månaden! Men det tycker jag att jag e värd!

Alle o jag har en liten kris i förhållandet nu. Men det e nog inte så konstigt. Har varit så mycke nu. Inga pengar o flytt o lite annat....
Det tär på förhållandet att sitta hemma i 3 veckor (semestern) o inte kunna hitta på något pga pengarbrist! Usch ja....

Nä minsann, nu får det vara nock om problemsnack. =)
Ha det bra!
PUZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela