Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Utvecklingsamtal

Publicerad 2015-09-17 08:21:54 i

Ja jag hade ju utvecklingsamtal med Minna igår o va både arg och ledsen och besviken när jag gick därifrån. 
Ja Minna sköter sig exemplariskt som vanligt men att hon ska få göra sina prov på rasterna för att de inte har tillräckligt med resurser är förjävligt!  Minna har rätt till att få sina prov upplästa och har rätt till att svara muntligt på sina prov pga sin svåra dyslexi !! 
Detta är en funktionsnedsättning. 
Att Minna som har haft en helvete i skolan redan med kompisar o så ska behöva offra sina raster för att de inte har möjlighet att ge henne den hjälp som hon har rätt till . 
Dessutom har minna rätt till att gå ut o jobba i mindre grupper eller själv om hon inte kan koncentrera sig o detta har alltid fungerat bra. Nu sitter denna  idiot till lärare o säger att det får hon inte för att han är säker på att hon inte sköter det. !!!!! Va! Ge henne en chans först innan du kastar sten på henne din satans idiot. 
Ja nu va det ju fel unge de gav sig på. Det blir ett samtal till rektorn om detta. De får fanimej se till att skaffa resurser för att kunna hjälpa henne !!  Hon ska inte bli särbehandlad för att hon har dyslexi. Tror inte att de snor folks glasögon  för att de inte har resurser!! 

Mvh från en arg mamma 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-17 12:00:14

Ge inte upp Linda, hon kan få hjälp med allt handlar om pengar. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela