Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Hej höstfredag

Publicerad 2012-09-07 10:38:09 i Allmänt

Patrik kom hem från akuten med 4 stygn i i munnen. Klant säger jag.... Skadeglädjen e den sanna glädjen eller....?!
Idag har han ont i halsen så jag säger han ska gå till VC. Måste ju kolla om det e halsfluss. Det e ju fredag o det e långt till måndag om det inte skulle bli bättre.

Igår va jag i skolan. Går en demenskurs på 100 poäng. Tycker det e mkt roligt.
På tal om skola så äntligen hände det saker på riktigt med Minna o hennes problem. De har nu startat en utredning som kommer att pågå i 2 månader.
Hon har fått hem läsläxan på mp3 spelare, så hon kan höra och läsa samtidigt o förstå vad där står!
Det e en stor klump som lossat i mitt hjärta.
Det värsta är med allt detta att logopederna jag pratade med på CSK säger att man kan börja utredning redan i 3dje klass. (Minna går nu i 4an). Innan dess e det svårt att avgöra om det beror på ett problem eller bara omognad. Helt ok tycker jag, men va fan e de helt okunniga om detta i skolan??!!
Man har tydligen RÄTT som förälder att KRÄVA en utredning oxå. Skolan måste alltså utreda om förädern kräver detta.
Dessutom LOVADE lärarna i lågstadiet att de skulle prata med mellanstadie läraren ang Minnas problem o se till att hon fick specialhjälp även där. MEN när jag då pratar med Minnas nuvarande lärare Jens, så vet han INGENTING om detta!
VAFAN!!
Så om man inte krigar för sig barn o e på som en hök på alla så skiter skolan i det tydligen!
Denna Jens ska iaf ha ett stort hjärta av mig, då han tog mig på allvar o satte igång utredningen omedelbart.
Jag förklarade för honom att Minna håller på att tappa intresset för skolan och sitt självförtroende totalt. Jag sa oxå att det oroar ju mig jätte mkt då hon har många år kvar i skolan o skolan e så viktig för vad hon vill bli o åstakomma med sitt liv som vuxen. Jag vill att hon ska kunna välja vad hon vill.
Tack Jens!

Idag ska vi tvätta o handla o sedan ska Minna till sin morfar. De ska kolla på handboll. IFK Kristianstad. Minna e en stor supporter till dem. Träffade ju målvakten på en fotbollsmatch förra helgen. =)
Bjuder på en bild från det.

Ha en bra dag allisammens <3

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-09-07 11:35:00

Vad skönt att det verkar lösa sig för Minna :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela