Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Denna dagen gjord.

Publicerad 2009-03-03 21:22:17 i Allmänt

Blev inte riktigt så mycke av min städning gjord som jag hade hoppats.
Men en del iaf. Saknade damsugarpåsar upptäckte jag när det var kommet så långt att jag skulle damsuga. Skit oxå. Ja ja, det va bara till att skriva upp det på handel lappen o köra till Maxi. Skulle ändå dit o handla avkalningsmedel till diskmaskinen ju.

I förmiddes kom Malin på kaffe besök. Stackaren, helt genomförskyld. Å hon som ska åka utomlands på fredag. (Vilket innebär att jag ska vara hundvakt!! Jippi!!)
Sen städade jag lite o  sedan kom Sara på kaffebesök. Hon hade med sig kladdkaka. Jag som ÄLSKAR kladdkaka. =) Undrar om hon visste det eller om hon chansade?!

Sen körde vi till maxi för att handla det vi skulle o passade på att hälsa på min farmor o farfar. Fick en massa nya fina grejer. Lampa, tavla, vinkaraff o saftbringare med plastglas o fina "grogglas". De e så goa! <3
Sen bjöd de på grönkålssoppa. Så gott!

Imorron blir det till att jobba igen. 7-16 Ska bli skönt att komma in i det vanliga gunget igen efter allt det sjuka.
Torsdag e det jobba 7-15 o sedan hem en snabbis o sedan till Malin, ta en kopp kaffe o ta med mig min lilla vovvsing Ketty hem. Sedan e det gymnastik för Minna på kvällen.
Sedan på fredag jobbar jag extra 7-13.30, på kvällen e det disco för Minna. 17.30-19.30
På Lördag e det TJEJFEST hos Sara kl 19.00
På söndag e det "vara bakisdagen o äta pizzadagen". =)
Minna ska till sin pappa denna helgen.  Han ringde o tjatade till sig det o Minna som har saknat sin pappa tyckte det va mysigt så då kan jag gå o svänga de lurviga utan dåligt samvete!
Nu e det dax att slappa på soffan en timme sen e det dax att sussa.


Natti natti


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-05 08:27:48

kul att se att fler tycker om grönkålssoppa mums med frikadeller och ägg

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela