Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Påsken är här 🐥🐣

Publicerad 2016-03-25 21:38:09 i

Långfredag idag...... Dagen som Jesus spikades fast på korset. Ganska grymt. På den tiden va det en folkfest när olika typer av avrättning eller straff skulle ske. Detta tog man med sina barn för att beskåda.  Märklig tid det där. Fast idag är vi ju så rädda för att straffa våra brottslingar att vi låter de gå fria trots bevis. Undrar vilket som är mest skuvat egentligen?? 

Jobbade till 12.00. Lite god pengar idag. Storhelg. 119kr extra i timmen. 🙋 
Jobbar måndag också så då blir det lite till. 💰
Sen körde jag hem och fick äntligen mina blommor planterade. Påskliljor och penséer. Fick undan pulkorna oxå för nu är det vår och ingen mer snö!! 😄 
Damsugade av här lite. Levererade massor av kakor. Hälften kvar att lämna ut. Minna sålde 85 (!!!) burkar kakor så hon har ju bidragit till klassresan med goda mått. 
Tack ska ni ha ni som handlade. Levererar så fort jag kan. Förstår att ni vill ha dem till påsk men 85 lådor till ca 35 kunder tar sin lilla tid. 
Tacksamt om ni som kan, hämtar här hos mig! 😊
Lämnade Minna i Linderöd. Skulle ha "sleepover" med en kompis där. 
Sen köpte vi köpemat. Kebebtallrik och hamburgare med Annelie, Jimmy och Alice. 
Så min fredag blev precis som jag ville ha den! Helt underbar. 

Imorgon blir det först lite loppis,  sen blir det påsklunch hos Sara m familj och sen en runda till pappa. 
Å lite kaköverlämning hos farmor och farfar. 

Söndag..... Fixa undan tvätten och det sista inför barnloppisen. Å bara mysa. 
På måndag ska Wilde med Patrik till Rondy för påskfest. 😄 
Nä nu blir det nog ett glas vin 🍷 och sen sängen. Sov gott eller festa lugnt vilket ni nu gör. Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela