Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

mån, tis, ons

Publicerad 2013-02-06 21:40:57 i

I måndags va jag o hälsade på Sara o Ellie. Så skönt att sitta o snacka skit o dricka kaffe. Tack för mysiga timmar.
Efter det körde jag o hämta Minna i skolan då vädret inte va det bästa. Tyckte synd om henne att hon skulle behöva gå hem då.
Undertiden såg jag på Facebook att Johanna knäckt sin bilnyckel o inte kommer hem ifrån Önnestad där hon pluggar.
Så jag som ändå va i bilen tänkte att då Jan jag göra dagens goda gärning så jag körde o hämta henne. ;-)
Fick underbara blommor av henne som tack sen.

Tisdagen. Igår alltså va jag på föräldrarmöte.
Tog upp detta med att jag anser att Minna har för mycket läxor. Hon e ju inte lika snabb som de andra barnen o får sitta läääänge med sina uppgifter vilket tar all hennes lediga tid. Inte rättvist när man bara går i 4:an tycker jag. Annars va det ett bra möte.

Idag har vi varit på Bo Ohlsson i Tomelilla med mamma o handlat ny servis till mig. Den gamle va förbannat kantstött. Det va min tidiga födelsedagspresent.
Nu önskar jag mig bara nytt stekjärn som ska vara STORT o nya kaffekoppar o nya frukostskålar. :-P
Efter det så bjöd mamma på midda o sen körde vi hem för mina foglossningar (som dock e bättre än innan) gör ont som FAN rent ut sagt. Hade mer hoppats på värkar i stället..... ;-)
Nu ligger jag på soffan nybadad o trött. Patrik e på fotbollsträning o Minna sover. Det ska jag me snart göra.
Imorgon blir det en tur till barnmorskan o sedan till farmor o farfar.

Godnatt allesammens <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela