Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

God morron mina damer o herrar

Publicerad 2008-08-14 11:37:54 i Allmänt

Sitter här i min morgonrock o dricker kaffe. Minna sitter i soffan o äter frukost o kollar på Barnkanalen. Ska strax ställa mig o ta i tu med disken. Det e fanimej ett evigetsprojekt. Man diskar o diskar tills man e gön i huvudet av all YES diskmedel men ändå e det fanimej disk kvar i vasken ändå!
VAR FAN KOMMER DEN IFRÅN???!!!
Det e det värsta jag vet, diska o vika in tvätt! BLÄÄÄÄ!!! Vad tråkigt!

Jaha kl 13.40 ska jag då hämta hem den andra ½:an av min familj. Alexander o Anton alltså. De kommer med tåget då. Minna längtar så efter sin "bror" Anton. Ja......Jag saknar väll Alle oxå, lite.... ;)

Hmm? Jag e förbannat konstig.... Låg o funderade lite igår kväll innan jag somnade. Jag vill ha min totala frihet som singel men ändå ha ett förhållande. Kan man inte ha båda delar? Måste man ge upp det ena eller det andra ? Jag vill kunna gå ut o festa med mina vänner o gå o fika eller gå på bio eller vad som hellst när jag vill det, utan att känna mig taskig eller dum mot min sämre hälft här hemma. Fast nu när Alle e borta i veckorna har jag ju min frihet. Jag kan bada läääänge utan att han bankar på dörren o undrar om jag drunknat, jag kan sitta vid datorn utan att någon stör sig. Jag kan pula här hemma utan att nån lägger sig i....... Så jag ska nog inte gnälla, jag har det nog ganska bra.
Jag kan göra vad jag vill hela veckorna,  o ibland vara mamma på helgen o ibland vara partydrottningen.

Han e nog ganska underbar ändå min Alexander...! 

Nä disken kallar, så jag får väll ta itu med den......... Usch......

BYE





Klockren tycker jag! Haha!  Puss


Ps: Love u 2 D! Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela