Bebis i feb 2013

Min graviditet

Jävla kliande!

Publicerad 2012-07-09 10:24:04 i Allmänt

 

Jag har de senaste dagarna fnattat sönder mig. Kliar i händer o under fötter som FAN! Igår spred det sig över hela mig o jag kliade så jag fick stora märken/sår.
Efter att ha läst detta så fattade jag! Aha! Jäkla bebis vad du jävlas med mig. REDAN!!
Igår va det 27 grader varm oxå så det va väll därför som det spred sig över hela kroppen.
 

Varför har jag fått sådan klåda över hela kroppen nu när jag är gravid? Är det normalt?

Ungefär 20% av alla gravida kvinnor upplever någon form av klåda. Hormoner och det faktum att huden sträcks över den växande magen är förmodligen grundorsaken.
Ungefär två tredjedelar av alla gravida kvinnor får röda, kliande handflator och fotsulor, som experter tror orsakas av förhöjda östrogennivåer. Vanligtvis försvinner det direkt efter förlossningen.

Hur kan jag lindra klådan?

Smörj in dig med fuktgörande kräm eller ta ett havrebad (du kan göra detta själv genom att lägga en handfull havreflingor i en bit tunt bomullstyg, knyta till och lägga i badvattnet). Värme kan göra klådan värre, så försök hålla dig sval genom att ha lösa bomullskläder och undvika den värsta hettan på dagen.
 
 
 
Min hand för ca 2 dagar sedan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela