Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

190

Publicerad 2015-09-17 21:02:02 i

190 st har nu läst inlägget om hur minna skulle särbehandlas  pga sin dyslexi och skulle enl läraren behöva göra sina prov på rasten för att kunna få dem upplästa och för att hon ska kunna svara muntligt för att det inte fanns resurser till att kunna fixa detta på lektonstid. När de andra då hade prov skulle hon då få jobba med andra uppgifter. 
Detta här diskriminering eftersom minna har en funktionsnedsättning som hon nog hade valt bort om hon kunnat. 
Jag ville bara att det ska uppmärksammas att de idag 2015 inte tar hänsyn till att man har dyslexi. I minnas fall svår dyslexi. 
Men efter samtalet med rektorn så känns det bra. Hon vet minnas problematik. Har varit i kontakt med henne innan när minna skulle börja mellanstadiet o jag va förbannad över att ingen tog mig på allvar o gjorde en utredning som jag tjatat om i då 4-5 år. Hon fixade så att Minna fick sin utredning och fixade även hjälpmedel till henne (när utredningen va klar) I form av en Ipad med särskilda appar som hjälper henne. Detta är super bra! 
Hon får hjälp med det mesta. 
Men det jag reagerade på nu va just att hon ska behöva offra sina raster. 
Det är inte ok! Å det va vi överens om! ☺ Så det kändes bra. 
Men den där förbannade läraren som förslog detta kommer att få en näsbränna. 

Tack för att ni gör problemet uppmärksammat. Folk behöver få veta hur det är i skolan idag då folk verkar tro att alla barn har rätt till sin hjälp. Å jo det har dem. Men de vill gärna kringgå det eftersom det är merjobb för lärarna o för att det kostar pengar att ha extra pedagoger som hjälper just dessa barn. 
Så till alla där ute. Kriga för era barns rättigheter !! 

Puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela