Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Fobier

Publicerad 2015-12-03 19:53:03 i

Vad utlöser fobier på små barn? 
Från att ha älskat att bada så får wilde nu hysterisk panik. 
Utan anledning. 
Det har alltså inte hänt något särskilt  i samband med badet eller i samband med vatten som kan utlösa detta. 
Igår fick jag inte ens av honom kläderna. Han fick panik redan då! Jag fattar liksom inte varför. Han har alltid hatat att tvätta håret men efter lite mutor och så brukar det gå bra men nu får jag inte ens i honom i badkaret. 🛁 
Under den sista månaden har paniken bara eskalerat och nu känner jag att jag inte längre kan hantera det. Han slänger sig handlöst utan att bry sig om om han slår halvt ihjäl sig, får hjärtklappning, svettas, skriker och slåss o har fullständig panik. 
Ringde BVC idag för råd då min magkänsla säger att om jag tvingar honom till detta så blir det värre o kanske han tappar sin tillit till mig eftersom jag tvingar honom till något som han får fullständigt panik av. 
BVC  hänvisade mig vidare till barnpsykologen så nu har jag telefon tid med "den" kl 14 på tisdag. 

Någon som har upplevt något liknande med sina barn eller har några tips på hur jag kan "bota" honom eller har några tankar om hur det kunnat bli så här? 
/ orolig mamma 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-12-04 15:54:26

Prova med fotbad i en balja så han kommer i kontakt med vatten. Ta lite vatten i handen och tvätta ex. Mage

Svar: Har provat ditt tips nu och det har funkat jätte bra. Tack!
En dag med mig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela