Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Håller i sig 😷

Publicerad 2014-06-16 13:27:03 i Allmänt

Mm Wildes feber fortätter att hålla i sig. Ligger ganska stadigt på 38.5, lite mer- lite mindre. Inga långa stunder han orkar busa och klarar inte många motgångar.
Äter knappt och magen är kaos. 1 månad nu som han knappt ätit på.
E väl därför han blev sjuk nu för han har inget motstånd i koppen och är mottaglig för allt. 😯

Min stackars Minna fick ännu en gång igår på badet en näsbränna.
Hade frågat i förrgår om några sk vänner ville bada med henne som igår. Fick till svar att de inte gillade att bada. Ändå va de där, på badet igår. Hon frågade dem om hon fick va med dem eftersom hon va där själv (som vanligt så gör hon allt själv) och fick till svar att de ville va själva.
Hon blev då sur och sa: Tycker ni inte om mig så kan ni säga det istället så låter jag er va ifred. Den ena av de tre svarade att hon faktiskt tycker om Minna de andra två tittade ner i marken. En av dem är en av Minnas bästa vänner. Inte bästis för det har hon ingen.
Hon har liksom inte någon. En tjej Evelina har hon. Där är det båda som visar intresse för varandra och inte bara Minna som tjatar om det går att va.
Det gör så satans ont i mig att hon alltid är ensam. Att typ ingen frågar efter henne. Att alltid hon får truga.
Vad är det som är fel! ?
Hon är snäll, omtänksam, vänlig och helt underbar tjej. Varför vill ingen vara med henne? ?
😢
Det är tur att hon är en stark tjej som skiter i dem (för det mesta) och hittar på saker ändå, själv.
Önskar jag kunde slå dessa tjejer på käften och jag hoppas att de en dag står där ensamma!
Men jag undrar ändå hur Minna mår inombords. Har hon inte haft tillräckligt med skit?!
Sin frånvarande "pappa" som sitter på a-lagarbänken och har hotat o betett sig illa i många år. Inga vänner i skolan. Aldrig. Alltid fått vara sistavalet.
Sin dyslexi som hon kämpar på med. Sin mage ~ IBS sjukdom. Å en massa andra saker.
Nä det får gärna vända!!

Nu är Patrik hemma iallafall efter 9 dagars jobb i Göteborg och Stockholm. Har lite jobb ikväll i Malmö o ev imorgon men men då kommer han hem iallafall. Nu är han hemma tills på fredag. Då åker han igen och är borta i 2 veckor. Då blir det Bråvalla festivalen och Rolling Stones i Stockholm bla. 👅
Får se vad jag och barnen roar oss med.
Förslag mottages tacksamt och gärna sällskap också. 😊🍵

Nä nu ska jag passa på att röja upp lite medans Wilde vilar. När han är vaken är det mycket vara i knät och bli buren på. Minna är ju självklart på badet! 😊 Ensam. Men ensam är stark! 💪 Älskar dig min tös!

Går bra att lämna en kommentar när ni läst min blogg. 😉💖





Ha en bra dag!

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2014-06-16 14:10:19

Dom som göra Minna så ont kommer att få tillbaka detta på något sätt , det kommer av sig själv . Men inget barn ingen vuxen är värd att bli utsatt för mobbning . Det gör så fruktansvärt ont att läsa detta om Minna 😢 Du är en fin Mamma Linda , det har jag förstått på dina inlägg och det hjälper Minna väldigt mycket.... Men kompisar i sen egen ålder är alla barn värda att ha 💖 Det verkar som någon av barnen leder detta hemska !! Ja som du skriver man skulle vilja läxa upp dom riktigt !! Massor med kramar till Minna o dig o till lille Wilde förstås 🍀 Tänker på er 🍀 All lycka till er 🍀 Bodil

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela