Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Aug. 18, 2014

Publicerad 2014-08-18 20:45:10 i Allmänt

I en vecka har jag tränat Wilde att somna själv. Hela veckan har jag suttit inne hos honom. Imorgon blir det 5 min metoden. Alltså går jag in och ut om han är ledsen o visar mig.
Men han är jätte duktig. Inte alls ledsen när han ska sova. De första dagarna va det lite grann men inte alls så farligt. Minna grät ju hysteriskt tills hon kräkte.

Imorgon är det dax för Minna att börja 6an! Herregud vilken ångest. Min lilla älskling! Så stor nu! 🙊

Idag har vi bara tagit det lugnt. Gått igenom lite höst o vinterkläder så man vet vad som behövs inhandlas.
Igår va vi på fotboll. Minna och Evelina stod i kiosken o jag försökte kolla på fotbollen men jaga mest Wilde. 😉
Imorgon är det BVC för Wilde. Vikt o längd o vaccination. Även 18 mån kontroll av läkare. Kollar så han följer sin utveckling o kan det som han ska kunna i denna åldern. Å dessutom ska jag ha i tyg om laktosfri mat till dagis.


Även planering av mina arbetstider har gjorts. Skrivit schema till dagis m.m.
Mycket att tänka på just nu.
Ska beställa namnlappar o namnnappar imorgon tänkte jag.

Nä nu egentid i soffa en stund. Imorgon ringer klockan 6.15 för att hjälpa Minna. Inte lätt att klä sig när man har en hand bara.
Natti natti ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela