Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Kärleken

Publicerad 2014-04-06 23:37:11 i Allmänt

Det händer ofta att jag smyger in och kollar på mina fina barn när de sover. Det finns inget finare än dem!
Kärleken till dem är det viktigaste av allt. Jag har världens bästa, finaste och underbaste dotter och son. Dem är det enda som betyder något. Allt jag gör gör jag för dem och ingen kan göra mig stoltare!
Minna håller på att bli tonåring med allt som det innebär. Bråk med kompisar och olycklig kärlek. Känslosvalningar. Jag försöker att stötta och förklara och visa henne rätt väg. Inte alltid så lätt. Jag vet att detta är något hon måste gå igenom och att det ingår. Jag vet att det kommer att göra henne stak i slutändan. Men usch vad svårt det är att se henne ledsen. Wilde, känslig liten 1 åring som förstår och snappar upp mer och mer var dag. Även han har känslosvallningar. Blir arg och dunkar huvudet i golvet/väggen.
Så mycket kärlek.....
Från mig till dem, från dem till mig. För det mesta. Ibland är jag världens dummaste mamma och ibland världens bästa. Men det hör till.
Hoppas bara de förstår hur mycket jag älskar dem!

Sakek - Över eld och vatten

Jag har inte silver och inte guld
Inget du kan få
Det jag äger ligger blottat för din syn
Mina händer är tomma men hjärtat är fullt
Av nåt du inte ser
Så jag har nånting som är mera värt ändå

För om du tappar modet och faller ner på knä
Kan du vila här hos mig
Som en klippa i stormen att luta dig emot
Och jag sviker aldrig dig

Jag ska följa dig genom eld och vatten
Över land och hav
Jag ska älska dig tills hjärtat slutar slå
Från det högsta berg till det djupaste av dalar ska jag gå
Genom tid och rum ja alla mina dagar ska du få

Och när vindarna leker på vidderna
Dansar jag med dig
Om solen bränner svalkar jag din hud

För om du tappar modet och faller ner på knä
Kan du vila här hos mig
Som en klippa i stormen att luta dig emot
Och jag sviker aldrig dig

Jag ska följa dig genom eld och vatten
Över land och hav
Jag ska älska dig tills hjärtat slutar slå
Från det högsta berg till det djupaste av dalar ska jag gå
Genom tid och rum ja alla mina dagar ska du få

Jag ska följa dig genom eld och vatten
Över land och hav
Genom tid och rum ja alla mina dagar ska du få
Genom tid och rum ja alla mina dagar ska du få.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela