Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Inget falskt alarm

Publicerad 2013-02-23 09:49:25 i Allmänt

Onsdagen den 13/2 kl 20.31 kom han. Vår efterlängtade lilla son. Vår Wilde! <3 49 cm lång och 3755g tung
Den finaste pojken jag sett. Helt underbar. Han förtrollade oss direkt.

Vi stannade kvar på BB till fredagen för att slippa alla "måsten" hemma o bara njuta. På fredags kvällen åkte Minna till sin morfar för hon hade ju tävling i Broby på lördagen. Hon tog SILVER trots att hon va fruktansvärt trött o grinig vilket vi alla trodde berodde på en jobbig vecka, då jag spökat från måndag kväll med mina värkar o sedan kom lillebror på onsdagen o all spänning med det o så.... Tyckte inte det va så konstigt att hon va trött.
Men!
Det visade sig att hon hade Influensan. Efter tävlingarna kom huvudvärken, ledvärken o över 40 graders feber.
I 6 dagar höll det i sig! Stackars lilla Minna. Kunde inte få mysa med sin lillebror som hon längtat så efter.
Jag va ju livrädd att han skulle bli sjuk.
Kände mig totalt maktlös. Vågade ju knappt mysa med Minna. Fick verkligen klippa ett hack på navelsträngen där o låta Patrik mysa o trösta Minna när hon hade ont o hade hemska feberdrömmar. Han fick gå med henne till VC o han fick fixa medicin.
Å han klarade det med BRAVUR!
Ja jag trodde inget annat iheller. Men har man varit själv med Minna i så många år så tror man inte att någon annan kan..... ;)
Nu e det bara hostan oxå som ska ge med sig! :)

Lillebror är så snäll. Han skriker inte mycket och han e nöjd med sitt liv. Detenda e att han inte vill ligga i sin vagga på nätterna. Då vill han ligga hos mig, gärna PÅ mig.
Dagtid ligger han gärna i sin fina vagga som e helt underbar. Den kan jag dra runt i lgh o ha full koll på honom vart jag än är.

Idag blir det städ o slapp dag. Å massa mys! <3
Nu vakna mina pojkar. Ska pussa lite på dem nu!
Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela