Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Wilde sjuk

Publicerad 2013-12-18 15:06:41 i Allmänt

Ja då va Wilde jätte sjuk.
Sökte vårdcentralen i fredags för att han tog sig för örat o då va han lite röd men det kanske blev bättre under helgen. På måndag morgon va min busunge inte så busig utan satt mest i knät eller sov och hade 38.6 i temp.
Pencillin utskriven då han va röd i hals och öron. :-( Troligen en ny öroninflammation. Stackars lilla älskling. Med hopp om att det skulle bli bra gick vi hem.
Igår hade han temp på 40.1 trots att det var endast 2 timmar sedan jag gav alvedon. Fick rådet att åka in till akuten av vc. Läkaren där sa att jag skulle dubbla alvedonen igår kväll och idag för att få ner tempen. Å ge det till imorgon för då ska penicillinet börjat verka på riktigt.
Men det känns hopplöst eftersom tempen visar 39.2 trots dubbel alvedon, idag å han äter inget annat än välling. :-(
Så håll nu tummarna för att det vänder!




Kommentarer

Postat av: kerstin berggren

Publicerad 2013-12-18 16:59:52

Stackars lille plutt <3 <3

Postat av: kerstin berggren

Publicerad 2013-12-18 16:59:56

Stackars lille plutt <3 <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela