Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

gårdagen o idag

Publicerad 2012-10-19 12:00:28 i Allmänt

Ja jag åkte ju till skolan. Såg en mycket intressant film om Läkemedel.
En dam hade blivit felmedicinerad så grovt att hon tappade bort 11 år av sitt liv. Hon hamnade på hemmet med en demensdiagnos. Kunde inte prata, gå eller äta själv. En dag va hon så sjuk så hon inte kunde svälja sina mediciner. Personalen förberedde sig för att det va vård i livets slut som gällde. Men efter någon vecka sängliggandes o all medicin utsatt så vaknade hon till liv.  Efter 11års tysnad så slog hon upp ögonen och sa -Godmorgon!
Hon ringde sin dotter som knappt kunde tro det va sant!
Helt sjukt!! Går det verkligen till så här??!!
Ingen i sjukvården vill ta på sig ansvaret för hur detta kunde hända. Fast det hade jag ju inte räknat med heller, fega jävlar!
Det visa sig att mixen av hennes två epelepsimediciner gav demensliknade biverkningar o detta stod klart o tydligt i fass!
Ren slöhet av läkarna kallar jag det!!
Usch vad arg man blir. 11år av hennes liv satt hon i en rullstol o blev matad helt apatisk pga en sådan här sjuk sak!
Man undrar ju då hur många fler finns det!?
USCH!
 
Jaja, den filmen berörde mig djupt.
 
Efter det körde jag till Ett strå vassare o Therese för ansning av Patriks skägg. Han hjälper henne i ett prov i skolan där hon ska ha en skäggmodell o sklippa o raka med kniv o forma skägg på. :)
Han ska dit på fedag igen för mer puttsning.
Jag passade på att göra nåot åt min tantfrilla oxå! :) Jag har ju haft en frisyrjag INTE trivts med länge nu pga att jag pajja håret i våras med blondering.
Nu hade det äntligen blivit så långt att jag kunde göra något busigare med håret igen.
IM BACK!!!!
Så nu när jag har mitt busiga hår igen ska det färgas svart! =)
 
Idag ska jag försöka ta mig upp ur soffan o städa lite. Sedan ska jag in till staden för att hämta en byrå. Ska bli sååå skönt att få ordning på dessa kläder!! :)
Minna ska väl till sin morfar antar jag o jag ska handla lite mat på willys innan jag kör hem o håller fredagmys. Imorgon och på söndag e det jobb 7.30-12 båda dagarna o på söndag ska Patrik o Lillebror spela korpen.
Det va något annat oxå på lördag men det kommer jag inte ihåg just nu.
Nästa helg e det kalas för Neo, o sedan fyller mor min år o Patriks bror. Fullt upp.
Sedan e det hög tid att planera Minnas kalas!!
Lillfisan fyller ju 10år o det måste ju firas.
 
Ha en bra dag!
Kramiz
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela