Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Vilken dag!

Publicerad 2012-01-09 17:57:12 i Allmänt

Hejsan....
Igår va det ju fotboll, o jag kom på mig själv med att hoppa o studdsa. Ni som känner mig vet att jag hatar fotboll! Men tro det eller ej, jag tyckter faktiskt det e roligt att följa med till korpen o kolla på Lillebror o Darling!
Väl hemma, efter att ha handlat lite mat på Maxi också, så lagade vi midda. Det blev fiskgratäng med potatis. Gott!!
Ja sen satt vi uppe o myste resten av kvällen som blev ganska sent ut på natten! Men jag e ju ledig såvad gjorde det?
*
I morse vaknar jag av att min telefon ringer som en galning!!
7.22
SUCK!!! VEM FAN RINGER MIG SÅ TIDIGT!!???
Jodå, JOBBET!
- Var e du?
- Hemma o har semester...... ????
- Nä du ska jobba idag!
- NAJ det ska jag inte!!
Någonstans har det blivit fel. Om det e jag eller dem det kan jag inte svara på men på ALLA almenackor jag har står det semester tom tisdag o lappen jag lämnat till fritids liksaså. Hmm....???
Ja ja, det va bara att masa sig upp, trött o dan, o iväg till jobbet. Blääää, vilken start på denna veckan!!
Men när jag kommer hem så har Älskling städat o fixat o satt igång kaffet till mig. Maten va nästan klar oxå. Nu e han o tränar med Grannen o jag fixar klart resterande av middan. Jag har världens bästa darling! <3
Nu vädrar jag för full här då Minna o hennes kompis skulle göra tvål o förstod inte skillnaden med 20 sek o 20 min! Så de värmde tvålen för länge o brände skitet!
Luktar fan!
Jäkla ungar!! De ger mig gråahår!!
*
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela