Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Så här e det hos mig oxå när Faith är i farten. :)

Publicerad 2012-01-11 16:48:05 i Allmänt

MATROLETT!

Ett spel för kalla vintermorgnar som ger garanterad vinst varje gång.

För att spela krävs det:

1 st Cane Corso, ungefär 2 år och som har problem med att inse sin storlek
1 st mycket trött matte som hämtar mat, och blir omkull-snurrad
1 st matskål med en lagom stor frukostportion
1 st rutig gångmatta. Helst 1×4 meter med många rutor på

När matte har sagt: Varsågod! Så dyker man ner i skålen, tar en munfull mat och tar ett steg tillbaka och sprider ut maten på rutorna på mattan. Du satsar på detta sättet för att senare få maximal utdelning. Gör om detta tills du har satsat matkulor i så många rutor som du vill spela på.
Steg två innebär att när matte går förbi, så låtsas man bli så glad att man måste göra piruetter. Helst hela varv, men det går bra med halva också.
För att spelet ska bli giltigt så måste man ”höfta till” matte under piruetten så hon flyger iväg.
I dom rutorna som matte landar, får man äta upp maten. Storslam får man om man lyckas välta matte helt och hållet. Då kan man även få lite extra bonus genom att pussa matte bakom öronen.

Funkar inte lika bra på två meters hussar, eller väldigt ilskna mattar.

Lycka till med spelandet, och glöm inte att du även får äta upp kulorna som matte missar. När spelet väl är klart. Typ när matte skriker ilsket att man ska sluta eller så.

Hämtat från: http://doggblogg.wordpress.com/

Skrattade så jag kissa på mig nästan.... :D

Kommentarer

Postat av: malin nielsen

Publicerad 2012-01-21 13:08:07

haha det kan jag se att det e du o faith framför mig typ bajs rejs haha

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela