Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Förenklade amerikanska pannkakor

Publicerad 2011-05-15 15:50:16 i Allmänt

  • Tillagningstid: Max 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4
  • Ingredienser

    Gör så här

     

    Vispa samman ägget och filmjölken. Tillsätt de torra ingredienserna. Smält matfettet och vispa eller rör ner det i smeten.

    Den ska vara tjock. Hetta upp en plättlagg eller liten stekpanna och smörj den första laggen. Klicka ut ganska rikligt med smet i hålen. Grädda tjocka plättar på svag värme.




    Severas med sirap....




    (recept från ica.se)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget

    Publiceras ej

    Om

    Min profilbild

    En dag med mig

    Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela