Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Dagen idag....

Publicerad 2011-05-10 21:02:38 i Allmänt

Solade i middas nårgra timmar här utanför med grannen och sedan va det dax för tandläkarbesöket för Minna.
De skulle laga ett hål och det va ganska stort faktiskt. Stackars lillan. Som tur e va det en mjölktand som de lagade. Sedan har hon en hörntand som hakat fast i en gammal mjölkhörntand. Hon slipper dra ut den, de ska slipa bort det som e "ivägen" för den nya tanden istället.
Så om 2 veckor ska det fixas. Sen får vi hoppas det inte blir fler hål eller komplikationer....

Idag mår hon bättre. Fortfarande lite ont i halsen, MEN det blir skola imorgon ändå. Har bannemej INTE råd att vara hemma mera nu. 

Efter tandläkarbesöket tog jag o Johanna ett ryck o klippte gräsmattan här utanför, räffsade och fixade. 
 Jag damsugade även utomhus för att klantiga jag hade sönder en ljuslyckta. Glas ÖVERALLT!! Så för att inte grannens lilla kille ska få glas i fötterna när han rymmer och kisarna o vovvens tassar oxå ska slippa glasflisor så plocka jag fram dammsugaren! :)
Lättast så.... 

Sen blev det midda. Minna hade svårt att äta då hela läppen svullnat upp på henne för att hon suttit o "tuggat" på den under tiden den varit bedövad. Så nu har hon ont i läppen.... :( 

Nu är det Eurovision song contest delfinal 1. Stora finalen är på Lördag!! Det får ICKE missas! 
Då ska det hejas på Sverige och Eric Saade! <3 (hoppas vi, om han kvalar in på torsdag.)

Ha en mysig kväll. 
Tjingeling! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela