Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Äntligen fredag

Publicerad 2011-05-13 19:01:20 i Allmänt

Vilken vecka!
Minna va ju dålig i början av veckan, trots det begav vi oss till tandläkaren. Minna skulle laga en tand. Hon va sååå duktig!
I onsdags när vi varit på jobb och i skola åkte vi till Floraparken här i Tollarp för att gunga o mysa. Det sluta med en runda på Akuten med misstänkt fraktur på höger pekfinger.
Denna bilden e från idag, det såg mycke värre ut i onsdagskväll!


Tur i oturen va det "bara" en enorm blödning som gjorde att fingret svullna upp och blev blått.

Torsdag va det min tur att jäkta mellan sjukbesök. Först cellprov och sedan cortisonspruta mot allergin. Haha, vilken skillnad det e. Jag kan känna dofter!!!!!!!!! Jihooooo!! :D
Sen gick jag in 2 timmar tidigare o jobba. Upptäckte att jag inte hade giltlig medicindeligation så Sjuksjöterskan förbjöd mig att dela tabletter den kvällen!!!!!
Hur fan skulle jag då göra?
I hemtjänsten jobbar man liksom själv. Ringde min chef som precis som jag tyckte detta va helt idiotiskt. Detta handlade enbart om en signatur på ett papper och inget allvarligt fel jag hade gjort ju.
Fick iaf giltlig deligering 2 dagarav kvällens ssk.
Har fortsatt att bråka om detta idag.
Tydligen har alla ställen olika regler. På mina andra jobb har det alltid legat i SSK`s intresse att uppdatera deligationen MEN tydligen inte här.
Hur ska jag veta det??

Idag e det iaf fredagen den 13:e. Den har änsålänge varit lugn o fin. ;)
Har kanske redan haft min beskärda del i veckan??
Haha!
Har det hänt er något läskigt idag? Mer otur än vanligt?
Skrockfull??

Ha en bra fredag kväll, själv spenderar jag den på soffan.
Minna ha E här som ska sova här hela helgen.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-05-14 08:48:40

Händer nästan aldrig mig något fredagen den 13! Snarare tvärtom! Älskar de datumet och ännu mer just fredagar den 13! Min tur dag hihi! Och senare min bröllopsdag :-D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela