Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Semester 28-30 juni 2011

Publicerad 2011-07-01 18:19:52 i Allmänt

I tisdags morse kl 7.00 begav vi oss till Astrid Lindrens värld. Vilken underbar värld. För stora och små. Vuxna och barn! En hel park med massa sagor som blivit verkliga. Historia om Astrid själv och förklaringar om var hon hittat sin inspiration. Mycke duktiga skådespelare som gav 100 % HELA tiden. Trevlig o hjälpsam personal.
Ja allt va bra. Så detta rekomenderar jag alla barnfamiljer att prova på.
Lite bilder från våra 2 dagar inne i sagornas värld:

     

Detta va vår lilla stuga som vi hyrde på A. Lindgrens camping. Där spelade vi även minigolf på kvällen.
   

Onsdag kväll när de stängde på Astrid parken så körde vi till GRÄNNA för att kolla på polkagristillverkningen. Vi hittade ett rum vi kunde hyra för natten med en fantastisk utsikt över Vättern.
På torsdag fm begav vi oss till Franssons Polkagris fabrik/butik.
 



Efter detta fick vi för oss att åka båten över till Visingsö. En fin ö som förr användes till fängelse. Sen planterade Magnus Brahe massa ek som idag används till Whisky fat.
Vi fick åka häst o vagn runt i en timme och kolla på massa kulturminnen. Bla en gammal kyrka som va Sveriges mest utsmyckade kyrka. Den hade dessutom inga kyrkbänkar och det berodde på att prästen predikade i 3 tim på latinska och då fick bönderna stå upp för att de inte skulle somna. Det kallar jag STRAFF! :)



Första parkett på den guidade turen runt Visingsö. :)


Efter detta åkte vi båten tillbax till Gränna där tog jag o mamma varsin kopp kaffe när ungarna badade på badplatsen. Vi hade perfekt utsikt över dem där vi satt då cafeterian va precis på badstranden.
Efter detta påbörjade vi vår resa hem. I Jönköping gjorde vi stopp för tankning och kvällsmat på MAX hamburgar resturang. Under tiden vi satt där började ungarna klia sig frenatiskt. Det blev bara värre o värre.... Vi tvättade dem inne på dass med tvål o vatten men det hjälpte inte.
De kliade o kliade o kliade sönder sig själva.
Jag hämtade is o dränkte dem med detta. Det hjälpte för stunden iaf de fick oxå varsin allergi tablett, brukar hjälpa mot klåda.
En tim senare hade det lugnat ner sig. Det blev duschen med en gång när de kom hem.
Imorse när Minna vakna av detta kliande såg hon ut som hon hade varit i krig med en myggsvärm. (se förgående inlägg)
Ringde VC o fick utskrivet Tavegyl.
Det va en Fågelparasit som kan finnas i insjöar. =/

Men......
Nu e vi hemma. Tar igen oss idag. Imorgon e det min kusins konfirmation. Lilla Angelica.
Så 11.30 bär det av till Kävlinge! 
Nu ska jag laga midda om jag orkar ta mig upp från soffan!

Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela