Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Sjuk sjuk sjuk sjuk :(

Publicerad 2010-06-09 19:05:52 i Allmänt

9 arbetsdagar kvar till SEMESTERN!


Det ska bli skönt.
Just nu e vi hemma från jobbet. Minna & jag håller på att hosta upp lungorna. HATAR att vara sjuk. Man e slö o rastlös på samma gång, man svettas o fryser på samma gång o man förlorar en MASSA pengar!!!
Men det e bara att inse att man inte kan gå till jobbet när man hostar så man nästan kräker o snoret det bara rinner....
Man blir inte särskilt possitiv av vädret iheller. Vart fan e sommaren??????
Ska det vara så här kallt och regnigt hela sommaren så blir jag deprimerad på alvar! Vad ska man då göra på sin semester. jag har liksom inga pengar att resa till värmen för så.... :(
Nä jag hoppas om bättre väder!

Stort Grattis till min älskade Kusin Emelie Bergqvist som fyller 22 år idag! GRATTIS gumman! <3

Gömde att berätta att jag varit på IKEA o shoppat. Hade ju presentkort o födelsedags pengar som jag skulle ha i det syftet. :) Det blev 2 nya vitrinskåp, ett soffbord, lite ljus, ljustackar, födelsedagspresenter till Malin, nya filtar till soffan, en stor byrå till Minna och förvaring som hon kan ha i lådan till sina småsaker, ramar till Minna (rosa/svarta) samt handukar & glas till Mattias & Frida.
Allt gick på totalt 4700:-
Av detta fick jag betala 350:- av mina EGNA pengar. Det va väl en bra affär?
Ska ta lite bilder sedan när allt e klart så ni får se hur det blev.

Nä, nu ska jag umgås lite med min dotter.
På måndag kväll åker hon till Tomelilla i 1vecka på semester. Blir lite husvagns sovande i Ystad oxå kan jag tänka mig. :) Skönt för henne att komma iväg lite, men tomt här hemma ska ni veta. Kommer att sakna henne som FAN!

Nä, livet är ganska ok just nu. Lite mer pengar och lite kärlek så hade det varit perfekt! Hehe... Eller nja, jag vill nog inte ha någon kärlek. Bara massa problem.
Ibland längtar jag efter någon att dela min vardag med, söker trygghet o stabil ekonomi vilket e svårt när man e själv. Någon man kan luta sig mot när det e jobbigt, någon man kan lämna över allt till när man inte själv orkar. Men några sånna finns det ju inte ändå så man kan ju sluta hoppas!


Puzz & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela