Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Känslor....?

Publicerad 2009-09-07 13:04:56 i Allmänt

Måndag idag. Ledig..... Städa? Tvätta? Mmm, så får det nog bli. Men det kan vara ganska ok det oxå. Skönt när det är gjort. Å så går tiden oxå. Ska cykla ner till affären sen när Minna har kommit hem. Har inte cyklat på 6 år tror jag. :S Men förhoppningsvis e det sparat i minnesbalken hur man gör. :)

Igår gjorde jag inte många knop. Hade en fruktansvärd huvudvärk. Så jag låg i sängen till 15.30. Sen gick jag upp, värmde till lite gryta som jag hade i frysen o kokte lite ris. Sen bäddade jag ner mig i soffan igen. En riktig söndag med andra ord.

Det är ju ganska trist o blogga när man inte har något vettigt att skriva om. :) Vad skriver man om då? När man inte har något alls att skriva om?
Vädret?
Tja, det e höst. Muligt, grått o regnet hänger i luften.
Känslor?
Vad är det? Jag har det jag behöver och klarar mig alldelles utmärkt. Ska bara vänja mig vid ensamheten på kvällarna igen. När jag väl gjort det så e allt toppen. Nu kan jag umgås med mina vänner utan att vara orolig för några missförstånd. Behöver inte fråga om det e ok. Behöver inte så sura miner när man kommer hem. Behöver inte känna mig inlåst.
- Om man håller fåglen inlåst i sin bur tar den alla chanser till att rymma. Låter man fåglen flyga fritt kommer den alltid tillbax till en.
Ibland undrar jag naturligtvis om jag kommer att träffa någon som jag kan leva mitt liv med. Om jag får några fler barn eller om det ska vara jag o Minna föralltid. Visst är jag så glad över min flicka, men jag hade velat ge henne ett syskon.
Tror att jag är så rädd för att INTE hitta någon att jag kastar mig in i allt o lurar mig själv att detta kommer bli bra. Men nu är det SLUT med sånt trams!!
Kommer HAN med stort H så kommer han, annars får det va.

Nu ska jag gå o plocka fram lite fika till Minna som kommer in genom dörren vilken sekund som hellst. Blir lite rostbröd o  frukt. :P
Toodelooo // Annorlinda




<3<3<3<3<3 Minna <3<3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela