Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Äckliga inkräktare!

Publicerad 2009-09-08 18:46:51 i Allmänt

Då har man lyckats få i sig lite mat. Orkade inte inget avancerat idag då jag e kass. Ont i halsen och förskyld. Synd om mig! Så iaf blev det korv o mackaroner. Alltid något ju.
Ikväll är det första avsnittet av IDOL på 4:an. Jihooo! Det så såå ball nu i början när de gör uttagningarna.
 Så många looooooosers det finns! Hahaha! Skrattar ihjäl mig varenda gång.

Sitter just nu och är lite beskymmrad. Har en spindel i taket!!!! Jag har spindelFOBI gärnet. Hur fan ska jag få väck detta äckliga djur!!??
Så länge han inte lär sig e det lugnt men börjar han rööra på sig så kissar nog fan jag på mig av rädsla. Usch!
ÄCKLIGA DJUR!!
Minna brukar rädda sin livrädda mamma och ta dem men denna är ju i taket o den når hon inte!!!
Hmmm?
Funderar.......
Hur ska jag lösa mitt inkräktarproblem?



Någon som har bra husmansknep vad gällande halsont o förkylning?
Har typ bomberat kroppen med vitaminer, honung, och vitlök. Finns det något annat knep så tar jag tacksamt imot detta då jag verkligen inte har råd att bli sjuk nu.
Ja sjuk e jag ju redan iof men sjukare då så att jag måste stanna hemma från jobbet.
Karens dagen tar ju hårt på lönen.
Suck, det e hårt ibland. :)
Men utan motgångar så tror jag inte man uppskattar livet, när livet är utan motgångar.
Man blir tacksam för det man har istället för att gnälla över det man INTE har.
Det är iaf ett måtto jag ska börja leva efter.
Jag ska vara tacksam för Allt Jag HAR!
För jag har ju mycke!
Världens finaste dotter, underbara vänner, underbar familj, jag är frisk, mina nära o kära är friska, vi har mat på bordet, vi har ett fint tak över huvudet, jag har ett jobb, en bil så jag kan ta mig vart jag vill o behöver.
Ja listan kan bli lång när man börjar tänka efter.
POSSITIVA TANKAR = POSSITIV ENERGI
Eller...?

Idag har det varit ett riktigt sommarväder ute. Så får det gärna vara september månad ut för min del!
Älskar solen o värmen.
<3<3

Nu e det läxläsning med Minna.
Idag har hon läs-läxa. Parar ihop bild med ord.

Tjingeling!



Väntar samtal..... :)

Kommentarer

Postat av: moster Lisa

Publicerad 2009-09-08 22:17:23

gå till jobb och gå hem när du jobbat t.ex 80% då räknas det som din karens dag men du får betalt för de 80 %

Postat av: Little E

Publicerad 2009-09-09 08:02:35

Haha, skulle precis gå in och kommentera samma sak men så hinner mamma före :)

Krya på dig min vackra kusin

Postat av: Alicia

Publicerad 2009-09-09 14:40:55

Jag håller med vad moster din skrivit. När man e sjuk är det bästa att vila för att snabbare bli frisk. Du blir inte bättre av att springa på jobb och vara dålig. LÄGG DIG UNDER TÄCKET MED EN BOK KVINNA!!!! Vila och bli bra snart.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela